Моторист назвав водіям найкращу оливу для двигуна після 100 000 кілометрів пробігу
Після того як автомобіль долає психологічний та технічний рубіж у 100 тисяч кілометрів, багато водіїв замислюються над тим, чи потрібно щось змінювати в обслуговуванні. Один із найважливіших аспектів — вибір відповідної моторної оливи, яка допоможе зберегти ресурс двигуна та уникнути дорогого ремонту, пише SUV News.
Чому зміна підходу до оливи — не примха, а необхідність
Навіть якщо двигун регулярно обслуговувався і не має явних проблем, з віком його деталі зношуються. Це природний процес, і він змінює вимоги до характеристик мастильного матеріалу.
Правильно підібрана олива для мотора зі “стажем” допомагає:
- зменшити витрати масла при підвищеному споживанні;
- запобігти протіканню через старі ущільнювачі;
- знизити шумність та вібрації двигуна;
- поліпшити захист від зносу внутрішніх компонентів.
Що рекомендують фахівці для справного двигуна після 100 тис. км
Якщо двигун працює стабільно, не «їсть» оливу, тримає тиск і не димить, міняти тип масла необов’язково. У таких випадках варто залишатися на сучасних синтетичних оливах класу:
- 5W-30
- 0W-30
Вони зберігають оптимальні змащувальні властивості в холод і спеку, а також сприяють економії пального.
Влітку, під час довгих поїздок або в умовах міських заторів, можна тимчасово перейти на 10W-30. Така олива густіша при високих температурах і краще захищає двигун у спекотних умовах.
Коли настав час змінити тип мастила?
Якщо ви помітили:
- підвищене споживання оливи;
- дим із вихлопної труби;
- сторонні шуми з моторного відсіку;
- сліди підтікань під авто,
- це може вказувати на зношення ущільнювальних елементів і поршневої групи. У такому разі механіки радять переходити на:
- напівсинтетичні мастила;
- мінеральні оливи (для дуже зношених моторів).
Чому густіші оливи кращі для старих моторів:
- утворюють товщу плівку, яка краще тримається на деталях;
- знижують імовірність витоків через старі прокладки;
- допомагають підвищити компресію завдяки більш в’язкій структурі.
Додаткові поради від майстра
Завжди орієнтуйтесь на допуски автовиробника (API, ACEA тощо) — навіть у старих авто.
Не економте на якості — дешеве або невідповідне масло може лише погіршити ситуацію.
Слідкуйте за інтервалом заміни: навіть найдорожча олива втрачає свої властивості з часом. Оптимальна частота заміни — кожні 7 000–10 000 км, особливо в умовах міської їзди.
Після 100 000 км пробігу двигун вимагає більш уважного підходу до обслуговування. Правильний вибір моторної оливи — один із ключових факторів, що дозволяє зберегти ресурс двигуна та уникнути капремонту. Враховуйте технічний стан мотора, умови експлуатації та рекомендації виробника, і ваш автомобіль продовжить служити вам ще довгі роки.
Не поспішайте купувати нову машину — просто вчасно оновлюйте мастило та слідкуйте за мотором. Це найкраща інвестиція у довгий термін служби авто.
Вас також можуть зацікавити новини:
- ТОП-5 бюджетних вживаних кросоверів, які дійсно варті своїх грошей на вторинному ринку
- ТОП-5 бензинових двигунів, які швидко виходять з ладу і приносять лише проблеми
- Навіщо досвідчені водії вішають у гаражі тенісний м’ячик