Categories: Статті

Не лише розбалансування коліс: які ще можуть бути причини вібрації автомобіля

Ви помітили, що під час поїздки ваш автомобіль почав дивно вібрувати? Найчастіше в таких випадках винними вважають саме колеса. Хоча розбалансування коліс дійсно є однією з найпоширеніших проблем, насправді це далеко не єдина причина, чому ваш автомобіль може трястися, пише SUVNews. Існує цілий комплекс технічних проблем, які можуть спричиняти вібрацію. Давайте розглянемо найпоширеніші ситуації та їх джерела. Зазначимо, що тільки всебічна якісна діагностика автомобіля допоможе точно встановити причину вібрації.

1. Тряска під час спроби набрати швидкість

Якщо вібрація відчувається переважно при різкому наборі швидкості, то скоріш за все, проблема все-таки у дисбалансі коліс. Зокрема, джерелом вібрації можуть стати погано затягнуті гайки та болти. Ще одна часта проблема — це знос шин, особливо нерівномірне зношення протектора. Не варто забувати і про тиск у шинах: низький тиск теж може стати причиною настирливої тряски, яка завдає шкоди автомобілю.

2. Тряска під час спроби скинути швидкість

Коли мова йде про гальмування, то вібрації найчастіше проявляються в кермі та педалі гальма. Основними причинами таких вібрацій є три: нерівномірний знос або навіть пошкодження дисків і колодок гальмівної системи, поломка супортів, а також проблеми з циліндрами. Для всебічної діагностики гальмівного механізму доведеться знімати колеса та проводити візуальний огляд усіх основних елементів конструкції. Якщо візуальний огляд нічого не покаже, обов’язково варто провести діагностику гідроприводу гальм. Неналежна робота ABS також може бути одним з джерел проблем.

Читайте також: І навіть штрафу не буде: на якому транспорті можна їздити без водійських прав

3. Тряска під час маневрів

Вібрації, які виникають при наборі швидкості, часто прогресують протягом короткого періоду часу. Тож, зіштовхнувшись з такою проблемою, її варто вирішувати невідкладно. Найчастіше вібрації викликані зносом ШРУСів. Яскравим, хоча й не обов’язковим знаком, в такому випадку будуть скрипи та хрусти під час поворотів. Проблеми з таким видом вібрацій можуть походити і від зношених опор коробки передач та/або мотора. Вважаються зношеними ті опори, які мають сліди відшарування гуми від основної частини конструкції. Якщо ж вібрація з’являється під час спроби змінити передачу (рідкісний випадок), проблема, скоріш за все, в зношених кріпленнях силового агрегату.

4. Тряска під час звичайної їзди

У випадку, коли вібрації виникають під час звичайного прямолінійного руху, головною причиною все ще залишається дисбаланс коліс. Однак, з підвищенням швидкості, список можливих “хвороб” зростає. Тож, вібрації, які виникають на невеликих швидкостях (приблизно 40-60 км/год), з великою вірогідністю пов’язані з поломкою хрестовини кардана або цілою низкою підшипників, а також з порушенням цілісності конструкції вихлопної системи. Вібрації, що виникають на середніх швидкостях (діапазон 60-80 км/год), додають до списку можливих проблем знос шарових опор, разбалансування шківів, ушкодження ступичних підшипників, а також проблеми з приводами вентилятора чи генератора автомобіля. Нарешті, якщо вібрації проявляються при швидкості понад 100 км/год, причина може бути у порушенні аеродинаміки кузова.

Отже, не варто ігнорувати вібрації вашого автомобіля, адже це може вказувати на серйозні технічні проблеми. Краще все ж не зволікати з візитом до сервісу!

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago