Categories: Статті

Низькі оберти – не завжди добре: який стиль водіння небезпечніший для автомобіля

Серед автомобілістів часто можна почути думку, що їзда на низьких обертах береже двигун, оскільки мінімально навантажує силову установку і, в усякому разі, є кращою за експлуатацію мотора в «червоній» зоні. Досвідчений моторист пояснив «SUV News», чи дійсно це так насправді.

За словами фахівця, постійна експлуатація двигуна на низьких обертах справді менше навантажує двигун і навіть може призвести до економії пального. Однак не варто забувати, що в такому режимі масляний насос працює погано, мастило не надходить у двигун у потрібному обсязі, настає «масляне голодування», з’являється детонація. Усе це провокує підвищений знос поршнів, вкладишів колінвала, руйнування підшипників, елементів трансмісії та зчеплення. Крім того, в камерах згоряння накопичується нагар.

Що ж до високих обертів, то, за словами моториста, іноді витиснути з машини максимуму – просто необхідно. «Прожарювання» мотора допомагає очистити камери згоряння і свічки запалювання від нагару, також це корисно для турбіни, якщо йдеться про двигун із наддувом. Проводити таку процедуру рекомендується кожні 2-3 тисячі кілометрів і робити це краще на трасі. Вистачить 30-60 хвилин їзди в діапазоні 3500-4500 об/хв, щоб отримати бажаний ефект. А ось регулярна їзда в такому режимі загрожує серйозними наслідками для двигуна. Можливе випаровування оливи, перегрів двигуна, швидке зношування масляного насоса, внутрішніх елементів мотора і трансмісії.

Який стиль небезпечніший?

Регулярна їзда тільки на низьких або високих обертах рано чи пізно призводить до поломки двигуна. Найкраще, на думку моториста, підтримувати роботу двигуна в межах 2,5-3,5 тис. об/хв, що дасть змогу не перевантажувати мотор, але не залишати його без мастила і прогріву.

Артем Панченко

Recent Posts

Дизель чи бензиновий турбо: що насправді краще для України у 2025–2026 роках

Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…

14 хвилин ago

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago