Categories: Статті

Низькі оберти – не завжди добре: який стиль водіння небезпечніший для автомобіля

Серед автомобілістів часто можна почути думку, що їзда на низьких обертах береже двигун, оскільки мінімально навантажує силову установку і, в усякому разі, є кращою за експлуатацію мотора в «червоній» зоні. Досвідчений моторист пояснив «SUV News», чи дійсно це так насправді.

За словами фахівця, постійна експлуатація двигуна на низьких обертах справді менше навантажує двигун і навіть може призвести до економії пального. Однак не варто забувати, що в такому режимі масляний насос працює погано, мастило не надходить у двигун у потрібному обсязі, настає «масляне голодування», з’являється детонація. Усе це провокує підвищений знос поршнів, вкладишів колінвала, руйнування підшипників, елементів трансмісії та зчеплення. Крім того, в камерах згоряння накопичується нагар.

Що ж до високих обертів, то, за словами моториста, іноді витиснути з машини максимуму – просто необхідно. «Прожарювання» мотора допомагає очистити камери згоряння і свічки запалювання від нагару, також це корисно для турбіни, якщо йдеться про двигун із наддувом. Проводити таку процедуру рекомендується кожні 2-3 тисячі кілометрів і робити це краще на трасі. Вистачить 30-60 хвилин їзди в діапазоні 3500-4500 об/хв, щоб отримати бажаний ефект. А ось регулярна їзда в такому режимі загрожує серйозними наслідками для двигуна. Можливе випаровування оливи, перегрів двигуна, швидке зношування масляного насоса, внутрішніх елементів мотора і трансмісії.

Який стиль небезпечніший?

Регулярна їзда тільки на низьких або високих обертах рано чи пізно призводить до поломки двигуна. Найкраще, на думку моториста, підтримувати роботу двигуна в межах 2,5-3,5 тис. об/хв, що дасть змогу не перевантажувати мотор, але не залишати його без мастила і прогріву.

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

56 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago