Categories: Статті

Після якого віку водіям не можна сідати за кермо автомобіля

Водії похилого віку на дорогах Європи

В Європі майже кожен другий водій віком 75 років і старше продовжує користуватися власним автомобілем. Проте, з віком спостерігається зниження концентрації та уваги, що ставить під питання безпеку дорожнього руху. Як же визначити, наскільки здатна людина справлятися з «роботою» водія? На це питання шукали відповідь у німецькому журналі про здоров’я «Apotheken Umschau», звернувшись до експертів.

Чому важливо оцінити можливості водіїв похилого віку

Дослідження показують, що з віком ризик дорожньо-транспортних пригод (ДТП) серед водіїв може зростати. Це викликає потребу у роздумах про доцільність керування автомобілем у певному віці. Експерти з Німеччини висловили різні точки зору стосовно цієї проблеми.

Думка медиків

Лікарка загальної практики Інгрід Деншель зазначає, що переживання щодо водіїв літнього віку цілком обґрунтовані. Вона вважає, що обмеження потрібно встановлювати індивідуально, враховуючи фізичний та психологічний стан кожного водія.

Позиція місцевої ради

Член місцевої ради з безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн також підтримує ідею про вікові обмеження, але вважає, що їх доцільно впроваджувати лише після 75 років. На його думку, до цього віку багато водіїв цілком здатні безпечно керувати автомобілем.

Погляд психологів

Психолог Катя Шляйніц стверджує, що досвід водіїв старше 75 років може бути їхньою перевагою. Водночас вона наголошує на важливості уважного ставлення до свого здоров’я. Якщо водій помічає симптоми когнітивних розладів, йому краще своєчасно відмовитися від керування транспортом.

Читайте також: В Україні міняти права доведеться всім: які вимоги Рада готує для водіїв

Складність питання вікових обмежень

Таким чином, питання вікових обмежень для водіїв є достатньо складним та потребує всебічного підходу. Безумовно, важливо враховувати як професійний досвід, так і фізичний і психологічний стан людей похилого віку.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago