Categories: Статті

Режими «плюс» і «мінус» на автоматичній коробці: для чого вони потрібні і коли їх використовувати

Сьогодні на селекторах багатьох автоматичних коробок передач ми можемо побачити загадкові позначення «плюс» і «мінус». Багато водіїв навіть не користуються цими функціями, незважаючи на свій досвід. Але даремно! Адже ці «загадкові» положення селектора насправді можуть стати у нагоді в не найпростіших, а часом і небезпечних ситуаціях, передає SUVNews.

Що таке «плюс» і «мінус»?

Позначення «плюс» і «мінус» на селекторі автоматичної трансмісії — це функція ручного управління АКПП, званого «Типтронік». Варто зазначити, що в різних моделях автомобілів ця функція може реалізуватися по-різному. Наприклад, в деяких випадках ручне управління автоматичною трансмісією може бути перенесене на підрулеві лепестки. Але, як показує практика, багато водіїв навіть не здогадуються про існування цієї функції у своїх автомобілях.

Коли використовувати «Типтронік»?

Функція ручного управління АКПП стане у нагоді вам, коли вам потрібно здійснити затяжний підйом або спуск. У цих ситуаціях водію буде корисно мати можливість контролювати трансмісію самостійно, що дозволить уникнути непотрібних перемикань. Наприклад, при русі під гору ручне перемикання дозволить підтримувати потрібні обороти двигуна, а при спуску — обмежити швидкість, зменшивши навантаження на гальмівну систему і запобігши її перегріву.

Читайте також: Що буде з автомобілем, якщо постійно їздити на задньому ході

Чому ручний режим необхідний?

Крім того, ручний режим є вкрай корисним для автомобілістів у багатьох інших випадках. З його допомогою можна здійснити так зване «гальмування двигуном» на автомобілях з автоматичною трансмісією. Це зберігає гальмівну систему від перегріву і дозволяє підтримувати високі оберти двигуна, що, у свою чергу, підвищує внутрішнє опір та знижує швидкість. Особливо корисно це при русі по слизькій поверхні та під час спуску.

Час зимових доріг

Ручний режим буде запорукою безпечної їзди під час зимового періоду. Ця функція допоможе вам легше почати рух на слизькій поверхні, спростивши процес старту з більшої передачі. Завдяки цій можливості водій може суттєво зменшити ризик пробуксовування коліс. Нарешті, ручне перемикання передач є виправданим на складних ділянках дороги, де потрібна особлива увага до роботи двигуна.

Перед тим, як почати використовувати ці функції, ми рекомендуємо ознайомитися з технічним посібником вашого автомобіля і протестувати ручне перемикання у звичних умовах.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

14 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago