Розкрили секрет правильного гальмування на «автоматі» і «механіці»

Правильне гальмування – одна з ключових навичок для безпечного водіння, якій, як не дивно, в автошколах приділяють недостатньо уваги. Навіть якщо ви не є новачком за кермом, вам також варто подумати про те, щоб удосконалювати свої навички водіння. Досвідчений автоінструктор розповів «SUV News», чому гальмування на коробці «автомат» і на «механіці» відбувається по-різному, а також пояснив, як слід це робити, щоб уникнути проблем.

Відмінності між АКПП і МКПП

Технічно гальмувати на автомобілі з АКПП простіше. Для цього достатньо просто відпустити педаль газу, і авто саме почне сповільнюватися завдяки роботі електроніки. Утім, таке гальмування відбувається досить повільно через підтримання обертів двигуна.

Якщо вам потрібно швидко знизити швидкість, то краще перемикатися в ручний режим і послідовно знижувати передачі. Це дасть можливість гальмувати двигуном більш ефективно. Особливо актуально це для ситуацій, коли штатні гальма раптово вийшли з ладу.

На «механіці» техніка інша. Якщо просто зняти ногу з педалі газу, то двигун може заглухнути при сильному зниженні швидкості. Експерти рекомендують застосовувати гальмування двигуном на передачі до швидкості 15-20 км/год, після чого слід увімкнути нейтральну передачу, відпустити зчеплення і використовувати гальмо.

Критичні помилки та аварійні ситуації

  • Витискання зчеплення під час сповільнення: істотно збільшує гальмівний шлях і погіршує керованість автомобіля.
  • Перескакування через передачу: тільки послідовне зниження передачі дасть змогу уникнути перевантаження двигуна і трансмісії.
  • Використання «ручника» на високій швидкості: гальмувати таким чином можна лише під час руху до 25 км/год, у виняткових випадках – до 40 км/год за сухого покриття. В іншому разі можливі занос, втрата контролю над машиною та її перекидання.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Читайте також