Фото: Mr.Anuwat Rumrod/Shutterstock
Виявивши під своїм автомобілем калюжу, багато водіїв відразу ж налягають на гальма страху. Проте далеко не кожна лужа свідчить про серйозну поломку чи величезні витрати на ремонт. У вашому авто може витікати одна з численних технічних рідин, а знання їхніх ознак допоможе швидко зорієнтуватися в ситуації та уникнути зайвої паніки, інформує Jalopnik.
Якщо під днищем ви помітили безбарвну, без запаху воду, яка не прилипає до пальців — це майже напевно конденсат із кондиціонера. Таку воду може залишати й випускна система двигуна в прохолодну погоду. Жодних приводів для хвилювання тут немає.
Якщо калюжа має відтінок, запах або маслянисту структуру, слід уважно вивчити її властивості:
• Колір та прозорість
• Місце підмашинного витоку
• Об’єм та характер плями
• Наявність запаху
Раптові сторонні звуки, зміни в управлінні чи робота двигуна також сигналізують про необхідність перевірки.
Яскраві кольори — зелений, рожевий, оранжевий або синій із солодкуватим ароматом — однозначно вказують на антифриз. Найчастіше пляма помітна спереду, поруч із радіатором. Причина зазвичай криється в ослабленому хомуті чи тріщині в шлангу. Підтягніть хомут, дозаправте систему та за необхідності зверніться до СТО.
Червоне мастило може належати коробці передач або гідропідсилювачу керма. У старіших авто це також жижа гідросистеми. Щоб відрізнити їх, зверніть увагу на зону підтікання: ближче до центру чи задньої частини — клопіт із трансмісією, під моторним відсіком спереду — проблема гідропідсилювача. Обидва випадки вимагають діагностики в сервісі.
Світло-блакитна, рідка й слизька рідина не загрожує безпеці руху. Причиною може бути тріщина в бачку або ослаблене кріплення шлангів. Для усунення дефекту достатньо звернутися до автомайстра.
Прозора або злегка жовтувата, слизька на дотик з характерним «рибним» запахом — це гідравлічна рідина гальм. Її підтікання критичне для безпеки, тому негайно зверніться до професіоналів. При значній втраті рідини викликайте евакуатор.
Бурштинова або темна, в’язка й із гострим запахом пляма свідчить про течу з піддону двигуна або пошкоджені прокладки. Такий дефект загрожує серйозними поломками, тож відкладати візит на СТО не варто.
Не кожен витік — вирок вашому бюджету. Визначивши тип рідини за кольором, запахом та місцем підтікання, ви зможете оперативно відреагувати: відрегулювати хомут до запису в сервіс. Будьте готові до несподіванок на дорозі та не ігноруйте перші ознаки витоків.
Вас також можуть зацікавити новини:
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…