Шість основних причин перегріву двигуна автомобіля: як уникнути небезпечної ситуації

Перегрів мотора – одна з найнебезпечніших поломок, яка може миттєво вивести автомобіль з ладу та перетворити його на непотрібний металобрухт. Хоча спека підвищує ризик «закипання», причини цього явища часто криються в несправностях самої системи охолодження. В AMPERCAR виокремили шість головних факторів, що ведуть до перегріву двигуна.

1. Несправний вентилятор охолодження

Вентилятор – ключовий елемент системи охолодження, особливо важливий при повільному русі або стоянці в пробках. Якщо він не вмикається через згорілий предохоронник, пошкоджений датчик чи проблеми з реле, повітряний потік погіршується, і двигун швидко нагрівається. Тимчасово можна підвести дроти безпосередньо до моторчика вентилятора, щоб він працював постійно, доки не буде усунена поломка.

2. Зношені патрубки та хомути

Гумові шланги й хомути після тривалого експлуатаційного терміну втрачають еластичність, на них з’являються тріщини та порізи. Через це охолоджуюча рідина може витікати, що призводить до нестачі антифризу в системі й перевантаження мотору. Регулярна перевірка стану шлангів та своєчасна заміна зношених деталей дозволить уникнути численних проблем.

3. Заклинюючий термостат

Термостат відповідає за підтримання оптимальної температури двигуна, регулюючи рух охолоджуючої рідини. Якщо він забруднений або заіржавів, корпус приладу може заклинити в закритому положенні, і охолоджуюча рідина не надходитиме в радіатор. Для профілактики проводьте очищення термостату щонайменше раз на рік.

4. Забитий радіатор

Радіатор розташований спереду кузова й постійно піддається дії пилу, комах, листя та інших забруднень. Зовнішні осередки можуть засмічуватися, прохідність повітря знижується, і теплообмін стає менш ефективним. Рекомендовано промивати радіатор із внутрішнього та зовнішнього боку кожні 1–2 роки або за першої ознаки погіршення охолодження.

5. Низькоякісний або старий антифриз

Антифриз втрачає свої властивості з часом – змінюється температура кипіння, накопичуються корозійні продукти. Використання простроченої або несертифікованої рідини призводить до утворення відкладень у системі та уповільнення циркуляції. Дотримуйтесь рекомендацій виробника авто щодо типу й інтервалів заміни охолоджувальної рідини.

6. Недостатній рівень моторного масла

Окрім змащування, олива відіграє роль вторинного охолоджувача, відводячи тепло від рухомих частин двигуна. Низький рівень оливи або її втрати властивостей призводять до підвищеного тертя та перегріву. Регулярно контролюйте рівень і стан оливи, оновлюючи її згідно з регламентом.

Не ігноруйте симптоми перегріву: своєчасне техобслуговування та діагностика допоможуть зберегти ресурс двигуна та вашу безпеку на дорозі.

Вас також можуть зацікавити новини:

 

Читайте також