Які оберти двигуна вбивають ваш автомобіль: відповідь моротиста

Сучасні мотори можуть служити довгі роки, якщо дотримуватись регламенту обслуговування та правил експлуатації. Проте багато водіїв підвищують навантаження на двигун, неправильно використовуючи високі чи низькі оберти — про це попереджає AMPERCAR.com.

Чому не варто ганяти мотор до «червоних» обертів

На тахометрі максимальні обороти вказані в червоній зоні: для бензинових силових установок це зазвичай 6000–7000 об/хв, для дизельних — 4500–5500 об/хв. Постійна їзда в цьому діапазоні викликає перегрів, прискорене стирання деталей і скорочує ресурс двигуна.

Хоч обмежувач обертів дозволяє досягати «межі», на практиці це призводить до передчасних поломок. Уже після 150–200 тис. км пробігу може знадобитися дорогий капремонт.

Чому шкідливо їхати на дуже низьких обертах

Деякі водії уникають середніх навантажень, тримають мотор на мінімальних обертах в очікуванні економії пального й зменшеного зносу. Насправді це веде до накопичення нагару, порушення процесу утворення горючої суміші та навіть збоїв у роботі трансмісії. У результаті витрати пального зростають, а ресурс зчеплення зменшується.

Оптимальний діапазон обертів

Найбезпечніший режим — середні обороти, де мотор працює стабільно й ефективно. Для профілактичного очищення свічок та камер згоряння досвідчені водії іноді короткочасно розкручують двигун до 4000–5000 об/хв. Але таку «прокачку» варто проводити не частіше ніж раз на 2–3 тис. км, та тільки після «пробігу» авто щонайменше 30 тис. км.

Дотримання оптимального режиму обертів допоможе продовжити життя двигуна, знизити витрати на ремонт і зробить поїздки комфортнішими.

Вам також може бути цікаво:

Підпишіться на нас у Google Новинах, щоб отримувати ще більше корисних порад!

Читайте також