Схоже, але не те: 8 головних відмінностей кросовера від позашляховика
Багато автолюбителів мріють стати власниками позашляховика – “поважного” автомобіля, якому не страшні слизькі черноземи, снігові замети та інші труднощі бездоріжжя. Але не кожен може дозволити собі таку розкіш, тому обирають спрощений варіант – кросовер, або, як його ще називають, паркетник. Проте справжній позашляховик і кросовер – це дві великі різниці. Давайте розглянемо їх головні відмінності.
1. Розмір і кліренс
Позашляховик, зазвичай має більші розміри, ніж кросовер. Крім того, у нього вищий дорожній просвіт (кліренс). Однак ця відстань вимірюється не від землі до порога, а до найнижчої точки – коробки передач, бензобака чи важеля підвіски. Зазвичай це відстань в реальності не співпадає з тими цифрами, що вказуються в рекламі.
У позашляховика плоске днище, а виступаючі деталі намагаються максимально прижати до кузова і приховати під захистом. Це дозволяє уникнути зацеплення днищем за землю, що суттєво спрощує подолання перешкод. Але часто для неозброєного ока різниця в кліренсі між позашляховиком і паркетником практично непомітна.
2. Ходова частина
У справжнього позашляховика постійний повний привід. І хоча існують моделі з підключаємим повним приводом, другий міст у них увімкнений вручну, а не через вискомофти, які не забезпечують повного блокування. Часто всюдиходи оснащені міжосьовим диференціалом з можливістю механічного блокування.
Головний інструмент, який дозволяє позашляховикам долати бездоріжжя – це понижуюча передача. Безумовно, наявність понижуючої та прямої передач у роздавальній коробці робить її ідеальною для таких автомобілів.
Кроссовери ж мають трансмісію, збудовану на основі багатодискової муфти, і повний привід підключається лише тоді, коли це дійсно потрібно. Крутний момент розподіляється за допомогою електроніки, яка повідомляє про пробуксовку, а також механічних пристроїв.
3. Кузов
У справжніх позашляховиків кузов має рамну або напіврамну конструкцію. Міцна рама зварюється з товстих металевих труб, на яку встановлюється кузов. Підвищена міцність такого кузова забезпечує легкість у подоланні перешкод.
У кросоверів кузов безрамний, що забезпечує широкий спектр експлуатації. Проте, він розрахований лише на помірні навантаження, тому кататися на паркетнику по оврагам не рекомендується.
4. Підвіска
У позашляховиків підвіска повністю або частково залежна. Це не забезпечує достатнього комфорту при русі, але гарантує високу надійність і хороше зчеплення з поганим дорожнім покриттям. Підвіска позашляховика відрізняється міцністю і великим ходом.
Натомість кросовери мають комфортну незалежну підвіску. Але експлуатувати паркетники за межами асфальтованих доріг протягом тривалого часу не рекомендується.
Читайте також: Назвали топ-10 кросоверів, які розорять вас на ремонті та обслуговуванні
5. Двигун
Зазвичай вважається, що в позашляховиках встановлюються потужніші двигуни, ніж у кросоверах. У більшості випадків це так, хоча є і виключення: в деяких паркетниках теж можуть бути двигуни потужністю 200 к.с.
6. Ремонтопридатність
Позашляховики більш ремонтопридатні через мінімум електроніки. У сюдиході легко можна зняти міст, розібрати задню підвіску або замінити кардан. Якщо такий автомобіль зламався в дорозі, він здатний доїхати до найближчого сервісу.
Кросовери, наповнені електронікою, хоч і забезпечують комфорт, але їх ремонтопридатність страждає. Якщо згорів електронний блок, доведеться евакуювати автомобіль.
7. Витрата пального і вартість
Зрозуміло, що виробники позашляховиків прагнуть зменшити витрату пального, однак кросовери усе ще споживають менше пального через легшу конструкцію. Що стосується вартості, то позашляховик – це дороге задоволення, виправдане лише для тих, хто часто їздить по бездоріжжю.
Кросовери ж коштують у два рази дешевше, надаючи при цьому значно більше комфорту. Тому вони популярні серед городян, яким іноді потрібно виїхати за місто.
8. Прохідність
Позашляховики мають короткі передній і задній звіси, що дозволяє їм мати великі кути з’їзду і підйому на холми. Важливу роль тут відіграє геометрія та висота кліренсу.
Діаметр колеса у позашляховика стартує від 30 дюймів. Завдяки цьому можна сміливо вирушати в загородні поїздки по поганих дорогах. Натомість кросовер, з більш респектабельним виглядом, має низькі кути підйому і спуску, а також зазвичай менший дорожній просвіт.
Також цікаво: Назвали кросовер з 1990-х з по-справжньому «безсмертною» коробкою та двигуном
Таким чином, для тих, хто живе в сільській місцевості або часто вибирається на бездоріжжя, позашляховик стане чудовим рішенням. А кросовер – надійний попутник на асфальтованих дорогах. Хоча зовні вони виглядають схоже, ви не повинні відчувати себе менш крутим за кермом більш доступного паркетника.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!