Categories: Статті

Шини вибухають навіть на нових машинах: що загрожує безпеці в дорозі

Здавалося б, дрібні камінці, що застрягають у протекторі, – це просто маленька незручність. Однак, за словами експертів, такі уламки здатні стати причиною не лише вібрацій керма, а й серйозної аварії. Той, хто недооцінює загрозу, ризикує опинитися в небезпечній ситуації на трасі.

Про небезпеку розповів шиномонтажник із Черкас Олег, який уже понад 15 років працює з колесами та шинами, в коментарі для видання «Твоя Машина».

Дрібниці, що виводять з рівноваги

Особливо часто гравій та камінці застрягають у глибоких канавках зимової гуми з вираженим протектором. Водії не завжди приділяють увагу очищенню шин після поїздок по щебеневих дорогах або ямах з розбитим асфальтом. Та навіть кілька частинок можуть порушити баланс колеса.

Як пояснює Олег, на великих швидкостях нерівномірне навантаження спричиняє вібрацію, що погіршує керованість авто. Спочатку тряска відчутна лише у рульовому колесі, але з часом нерівномірно зношена шина перегрівається і може руйнуватися зсередини. І це трапляється навіть із новенькими покришками.

Коли камінчик коштує розбитого колеса

За словами майстра, до нього звернувся клієнт, який повертався з сім’єю з пікніка за містом. Раптом заднє колесо розірвалося вщент. Після огляду виявилось, що протектор був заповнений дрібним гравієм, а через підвищену температуру гума просто не витримала навантаження.

Профілактика аварійної поломки

Щоб уникнути подібних інцидентів, фахівці радять регулярно перевіряти колеса після поїздок нерівними дорогами. Не лінуйтеся очищати протектор: кілька хвилин з ножем або плоскою викруткою – і ваша безпека в дорозі під контролем. Своєчасне видалення камінців – це не зайва обережність, а гарантія спокійної та безпечної поїздки.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

15 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago