Шиповані шини для автомобіля: чи необхідні вони в Україні

Багато водіїв вважають, що для зими найкраще підходять шиповані шини. Це частково правда, але зима і шини бувають різними. Чи потрібні шипи українським водіям?

Перш за все, потрібно розуміти, що деякі нешиповані шини іноді забезпечують краще зчеплення з дорогою, ніж шиповані. Але це залежить від конкретних умов і моделі шин. Тому суперечки про те, які шини кращі — шиповані чи нешиповані, тривають уже понад 50 років, відколи “зубасті” шини стали популярними.

Як обирати зимові шини

В Україні з теплими й вологими зимами вибір зимових шин варто починати з визначення, які саме потрібні: європейські чи скандинавські (арктичні).

Європейські шини підходять для м’яких зим, коли часто буває плюсова температура, мокрий сніг, калюжі та дощ.

Скандинавські шини краще обирати для морозів і засніжених доріг.

Арктичні моделі бувають двох типів — шиповані або нешиповані (фрикційні), і вибір залежить від ваших потреб та умов їзди.

Що треба знати про шиповані шини

Шиповані шини мають кілька особливостей, які відрізняють їх від інших.

Головна перевага — це шипи, що виступають над протектором на 1,2–1,3 мм. Але не менш важливий і сам протектор, який має:

– широкі канавки для відведення води,

– великі блоки на краях для кращого зчеплення,

– спеціальні місця для шипів.

У якісних шипованих шинах гума різної твердості на різних рівнях протектора, щоб шипи трималися міцніше. Також у таких шинах на дні отворів для шипів може бути м’яка подушка, яка зменшує удари шипа об асфальт.

У шипованих шинах верхній шар протектора зазвичай м’якший, ніж у нешипованих. Це зроблено для кращого зчеплення з дорогою в мороз. Завдяки цьому шиповані шини часто мають перевагу при гальмуванні на асфальті, навіть якщо на ньому немає льоду. Хоча може здаватися, що металеві шипи навпаки ускладнюють гальмування на твердій поверхні.

Мінуси шипованих шин: вони складніші у виробництві, тому дорожчі за нешиповані. Під час їзди вони створюють більше шуму, і це відчутно навіть у машинах з гарною шумоізоляцією. Шипи також пошкоджують асфальт, утворюючи пил, шкідливий для здоров’я. А якщо шини неправильно використовувати, шипи можуть швидко випасти, і шина втратить свої властивості.

Як треба їздити на шипованій гумі

Досвідчені водії знають, що шиповані шини не вирішують усіх зимових проблем. Однак шипи дійсно покращують розгін, гальмування та керованість на льоду чи твердому укоченому снігу, особливо за температури до -20°C і при помірній швидкості.

Шиповані шини можуть бути чудовим вибором для зимових доріг, якщо враховувати їх особливості:

– Вони найкраще працюють на льоду та утрамбованому снігу, а також, хоч і менш ефективно, на чистому асфальті.

– Уникати старту з пробуксовкою і різкого гальмування на асфальті, особливо на авто без ABS, адже шипи можуть вилітати. На льоду це може призвести до зниження ефективності гальмування через накопичений шипами шар льоду.

– Виконання маневрів із керованим заносом значно зношує шипи.

– На сухому асфальті слід поводитися обережно, особливо якщо у вас потужний автомобіль. Через відсутність охолодження снігом чи водою шини можуть перегріватися, що призводить до затвердіння гуми та втрати шипів.

Перед тим як обрати між європейськими, арктичними чи шипованими шинами, подумайте, в яких умовах ви будете їздити взимку. Які дороги переважатимуть — чисті чи засніжені? Чи буде інтенсивний трафік? Яка температура зазвичай триматиметься? Врахуйте навіть час доби, коли ви найчастіше їздите. Якщо є можливість, обирайте шини, які підійдуть для найскладніших умов, які можуть виникнути.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Джерело РБК-Україна
Читайте також