Categories: Статті

Сім причин відмовитись від купівлі авто з варіатором

На українських дорогах з’являється дедалі більше машин з варіаторними коробками передач (CVT). Їх купують через нижчу ціну та м’який хід. Але досвідчені майстри кажуть, що за зручність доводиться платити не лише грошима, а й нервами.

Механік київського сервісу Ігор С. у коментарі для видання SUV News пояснив: виробники масово перейшли на CVT, щоб здешевити складання. Клієнтам продають це як економію пального та плавність руху. Але в реальності є чимало нюансів.

Перше – динаміка. Варіатор не передає великий крутний момент. Якщо різко натиснути газ, машина повзе, а не прискорюється. Спорткари чи серйозні позашляховики таких коробок не мають, і це не випадково.

Друге – чутливість. Варіатор не терпить різких маневрів, буксування в багнюці чи агресивної їзди. Такі навантаження призводять до швидкого зносу ременя або ланцюга.

Третє – обслуговування. Масло тут міняють кожні 40 тисяч кілометрів. Для порівняння: у класичному автоматі – удвічі рідше. Ігнорування цього правила вбиває вузли коробки.

Четверте – ремонт. Сам агрегат наче дешевший, але лагодити його коштує дорожче. Причина – дефіцит фахівців і оригінальних деталей. У результаті авто може місяцями стояти в очікуванні запчастин.

П’яте – буксирування. Авто з CVT не призначені тягнути причепи чи інші машини. Спроба обернеться серйозною поломкою.

Шосте – перепродаж. Українські водії вже добре вивчили слабкі сторони таких трансмісій. На вторинному ринку попит на машини з CVT низький, і продати їх складно.

«Варіатор може бути комфортним у місті, але довгостроково він обертається витратами», – підсумував автомеханік.

Його слова підтверджує і досвід багатьох власників, які вже відчули на собі специфіку цих коробок.

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

50 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago