Скриплять гальма в автомобілі: наскільки це серйозно та як діяти водієві в такій ситуації
Скрип гальм – звук, який викликає у водія змішані почуття. Одні махають рукою і продовжують їхати, інші одразу звертаються в сервіс. Чи завжди ці звуки небезпечні? Відповідь SUV News дають механіки та інженери.
За словами майстра київського СТО Андрія Д. , найчастіша причина – вібрація. Коли колодки торкаються диска, утворюється резонанс, а кузов і арки лише підсилюють його. Виробники ставлять спеціальні накладки, які гасять коливання, але з часом вони зношуються. Звідси й знайомий скрип.
Не менш поширений сигнал – металевий писк від спеціальної пластини. Вона встановлена як індикатор зносу і починає торкатись диска, коли колодки вже майже «голі». У такому випадку зволікати небезпечно.
Є і банальні причини. Низькоякісні деталі, особливо дешеві підробки, не витримують навантажень і починають скреготати. Вихід лише один – заміна на сертифіковані комплектуючі. Подібна ситуація й з несумісними колодками та дисками від різних виробників.
«Іноді клієнт приносить колодки з ринку і вимагає їх встановити. Мовляв, так дешевше. А потім сам дивується дивним звукам. Це економія, яка дорого обходиться», – додає механік.
Втім, скрип не завжди означає проблему. Нові колодки можуть шуміти кілька днів через захисне покриття. Схожа ситуація і після поїздки по калюжах або ґрунтових дорогах: волога чи пісок на дисках зникають після прогріву.
Не варто забувати і про людський фактор. Неправильна установка, слабкі кріплення або навіть бруд у самій педалі гальма теж дають ефект свисту.
Висновок очевидний – скрип ігнорувати не можна. Одні звуки безпечні й минають самі, інші попереджають про критичний стан. Головне завдання водія – чути машину і не відкладати перевірку. Адже від справних гальм залежить не лише комфорт, а й життя.