Скриплять гальма в автомобілі: наскільки це серйозно та як діяти водієві в такій ситуації

Скрип гальм – звук, який викликає у водія змішані почуття. Одні махають рукою і продовжують їхати, інші одразу звертаються в сервіс. Чи завжди ці звуки небезпечні? Відповідь SUV News дають механіки та інженери.

За словами майстра київського СТО Андрія Д. , найчастіша причина – вібрація. Коли колодки торкаються диска, утворюється резонанс, а кузов і арки лише підсилюють його. Виробники ставлять спеціальні накладки, які гасять коливання, але з часом вони зношуються. Звідси й знайомий скрип.

Не менш поширений сигнал – металевий писк від спеціальної пластини. Вона встановлена як індикатор зносу і починає торкатись диска, коли колодки вже майже «голі». У такому випадку зволікати небезпечно.

Є і банальні причини. Низькоякісні деталі, особливо дешеві підробки, не витримують навантажень і починають скреготати. Вихід лише один – заміна на сертифіковані комплектуючі. Подібна ситуація й з несумісними колодками та дисками від різних виробників.

«Іноді клієнт приносить колодки з ринку і вимагає їх встановити. Мовляв, так дешевше. А потім сам дивується дивним звукам. Це економія, яка дорого обходиться», – додає механік.

Втім, скрип не завжди означає проблему. Нові колодки можуть шуміти кілька днів через захисне покриття. Схожа ситуація і після поїздки по калюжах або ґрунтових дорогах: волога чи пісок на дисках зникають після прогріву.

Не варто забувати і про людський фактор. Неправильна установка, слабкі кріплення або навіть бруд у самій педалі гальма теж дають ефект свисту.

Висновок очевидний – скрип ігнорувати не можна. Одні звуки безпечні й минають самі, інші попереджають про критичний стан. Головне завдання водія – чути машину і не відкладати перевірку. Адже від справних гальм залежить не лише комфорт, а й життя.

Читайте також