ТОП-3 причини не купувати повнопривідний кросовер: економія, вага і ремонти
Багато водіїв мріють про повний привід. Уявляють собі впевненість на слизькій дорозі чи легкий виїзд на ґрунт. Але експерти радять двічі подумати перед такою покупкою. Редакція SUV News звертає увагу на три причини, через які AWD кросовер може стати розчаруванням.
1. Витрата пального
Додаткові диференціали і карданний вал піднімають масу авто на 60–90 кг. Це збільшує споживання пального на 0,5–1 л на 100 км.
«У місті повний привід майже не допомагає, але вимагає більше пального», – пояснює інженер-тестер з Києва Андрій Л.
Для сім’ї, що щодня намотує 50 км, це плюс 700–900 грн на місяць.
2. Складність конструкції
AWD має більше рухомих деталей. Це і роздатка, і муфта, і ще один редуктор. З кожною тисячею кілометрів зростає шанс зносу. Коли на СТО доводиться міняти роздатку, рахунок йде на десятки тисяч гривень. Автослюсар Олексій К. з Києва наводить приклад:
«У власника Mazda CX-5 муфта згоріла на 80 тисяч км, ремонт коштував близько 45 тисяч грн».
3. Реальна потреба
Українські дороги в містах давно асфальтовані. Більшість водіїв виїжджає за межі траси раз чи двічі на рік. Передній привід із сучасними електронними системами стабілізації справляється не гірше. Повний привід корисний у горах чи селі, але для щоденних поїздок він часто зайвий.
«Люди платять за те, чим користуються кілька разів на рік», – каже консультант одеського автосалону Сергій Д.
Повнопривідний кросовер виглядає солідно, але потребує більших витрат на паливо і ремонт. Якщо ви не живете в Карпатах і не возите причеп щодня, холодний розрахунок підкаже: краще взяти передній привід, а зекономлені гроші відкласти на пальне чи планове ТО.