Categories: Статті

В Україні масово скасовують штрафи нетверезим водіям: в чому секрет

В Україні водії, затримані за кермом напідпитку, дедалі частіше уникають суворого покарання. Хоча закон прямо говорить про штраф до 51 000 гривень і позбавлення прав на термін до десяти років, суди нерідко стають на бік порушників. Юристи Дорожнього адвоката розкрили один маловідомий факт, який цьому сприяє.

За українськими нормами порушенням вважається рівень алкоголю від 0,2 проміле у крові. Цей показник затверджено постановою Кабміну ще у 2015 році. Поліцейські орієнтуються саме на нього – достатньо, аби скласти протокол за статтею 130 КУпАП. Але далі все вирішує суд.

Як пояснюють адвокати, багато водіїв, проконсультувавшись з фахівцями в галузі права, посилаються на Віденську конвенцію 1968 року. Вона встановлює іншу межу – 0,5 проміле. Україна ратифікувала цей документ, і саме він часто стає вирішальним аргументом у залі суду. Суди враховують міжнародний акт, навіть якщо він суперечить українським правилам. Тому протоколи з рівнем від 0,2 до 0,49 проміле часто анулюють.

У реальному житті це виглядає так: водія зупинили, алкотестер показав 0,3 проміле, поліцейські склали документи. Але в суді справа розвалюється, і штраф скасовують.

Автоюрист Сергій Корнієнко додає, що різниця між 0,2 і 0,5 проміле – це фактично келих вина чи пляшка пива.

«У ЄС саме 0,5 вважають допустимою межею, але українське законодавство суворіше. Проте через міжнародний документ виходить юридична колізія, якою користуються адвокати», – пояснює він.

Така ситуація викликає дискусії серед юристів і громадськості. Одні вважають, що треба узгодити норми із міжнародними стандартами. Інші наполягають на жорсткому підході, адже будь-яка кількість алкоголю за кермом підвищує ризик ДТП.

Поки законодавець не внесе ясність, українські суди й далі скасовуватимуть штрафи у справах з показниками до 0,49 проміле. Але варто розуміти, що це не завжди спрацьовує і багато хто з суддів віддає перевагу національному законодавству, коли мова йде про безпеку руху.

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

11 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

1 годину ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago