Двигун автомобіля — це складний механізм, який потребує не лише регулярного обслуговування, а й правильного режиму роботи. Невеликі «вибухи» потужності шляхом підняття обертів час від часу сприяють очищенню камер згоряння та поліпшенню мастильних властивостей — за умови дотримання балансу, кажуть експерти Avtomob.
Досвідчені водії помітили: після коротких інтенсивних прискорень машина стає більш відгукливою на газ, а сам двигун – «живішим». Ключова причина в тому, що гаряче повітря та активний потік мастила змивають накопичені відкладення, що покращує роботу системи згоряння.
Однак затята їзда у «червоній зоні» тахометра здатна призвести до перегріву, передчасного зносу деталей та швидшої деградації масла. Фахівці сервісу наголошують: працювати на максимальних обертах варто лише уривками й не частіше, ніж це рекомендовано виробником.
Інша крайність — постійний «економрежим» із низькими обертами. При цьому в циліндрах осідає нагар, який згодом погіршує компресію та збільшує витрату палива. У місті мотор просто не прогрівається до оптимальної температури, тож проблема лише загострюється.
Найкраща стратегія — помірні підйоми обертів у межах, дозволених технічними характеристиками авто. Короткі «розгони» на трасі до 4–5 тис. об/хв допомагають підтримувати чистоту камер згоряння та знижують в’язкість мастила, що продовжує ресурс двигуна.
Не забувайте: після зупинки двигуна варто дати йому кілька секунд попрацювати на холостих обертах, особливо якщо мотор турбований або бензиновий. Завчасне глушіння може негативно позначитися на його ресурсі.
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…