Categories: Статті

Як часто потрібно робити балансування коліс, щоб уникнути дорогого ремонту

Власники кросоверів і позашляховиків часто марно недооцінюють важливість регулярного балансування коліс, вважаючи це необов’язковою процедурою. Водночас фахівці з шиномонтажу попереджають, що своєчасна перевірка здатна не тільки запобігти проблемам з шинами на ранніх стадіях, а й істотно продовжити термін служби підвіски, пише «РБК-Україна».

Коли баланс порушується непомітно

Найчастіше автовласники мають у своєму розпорядженні два комплекти шин на дисках і самостійно змінюють їх за сезонами. Багатьом здається, що така звичка дозволяє уникнути необхідності перевіряти балансування. Насправді ж баланс поступово порушується в будь-якому разі через природне зношування.

«Під час експлуатації шина може злегка провертатися на диску, протектор стирається нерівномірно, а колесо отримує удари об ями і перешкоди. Усе це впливає на розподіл ваги», – пояснюють фахівці.

Особливості для важких позашляховиків

Якщо у вас великий кросовер або позашляховик, то ваше авто, ймовірно, має підвищену масу, що посилює негативні наслідки розбалансованих коліс. Під час руху зі швидкістю 60-100 км/год симптомами дисбалансу є вібрації керма, а також нетиповий шум і погіршення керованості.

У випадку з повнорозмірними позашляховиками розбалансування загрожує швидким зносом підшипників маточин, амортизаторів та інших елементів підвіски. Витрати на ремонт або заміну цих деталей у десятки разів перевищують витрати на профілактичне балансування.

Коли звертатися до майстрів

У більшості випадків фахівці радять перевіряти балансування хоча б раз на рік. Оптимальним рішенням буде робити це під час сезонної зміни шин. Якщо у вас позашляховик, який регулярно їздить бездоріжжям або розбитими дорогами, то інтервал краще скоротити до 6-8 місяців.

У разі сильних ударів в яму, жорсткого контакту з бордюрами або помітних змін у поведінці автомобіля під час руху рекомендується позапланова перевірка.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

45 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago