Categories: Статті

Як часто потрібно робити балансування коліс, щоб уникнути дорогого ремонту

Власники кросоверів і позашляховиків часто марно недооцінюють важливість регулярного балансування коліс, вважаючи це необов’язковою процедурою. Водночас фахівці з шиномонтажу попереджають, що своєчасна перевірка здатна не тільки запобігти проблемам з шинами на ранніх стадіях, а й істотно продовжити термін служби підвіски, пише «РБК-Україна».

Коли баланс порушується непомітно

Найчастіше автовласники мають у своєму розпорядженні два комплекти шин на дисках і самостійно змінюють їх за сезонами. Багатьом здається, що така звичка дозволяє уникнути необхідності перевіряти балансування. Насправді ж баланс поступово порушується в будь-якому разі через природне зношування.

«Під час експлуатації шина може злегка провертатися на диску, протектор стирається нерівномірно, а колесо отримує удари об ями і перешкоди. Усе це впливає на розподіл ваги», – пояснюють фахівці.

Особливості для важких позашляховиків

Якщо у вас великий кросовер або позашляховик, то ваше авто, ймовірно, має підвищену масу, що посилює негативні наслідки розбалансованих коліс. Під час руху зі швидкістю 60-100 км/год симптомами дисбалансу є вібрації керма, а також нетиповий шум і погіршення керованості.

У випадку з повнорозмірними позашляховиками розбалансування загрожує швидким зносом підшипників маточин, амортизаторів та інших елементів підвіски. Витрати на ремонт або заміну цих деталей у десятки разів перевищують витрати на профілактичне балансування.

Коли звертатися до майстрів

У більшості випадків фахівці радять перевіряти балансування хоча б раз на рік. Оптимальним рішенням буде робити це під час сезонної зміни шин. Якщо у вас позашляховик, який регулярно їздить бездоріжжям або розбитими дорогами, то інтервал краще скоротити до 6-8 місяців.

У разі сильних ударів в яму, жорсткого контакту з бордюрами або помітних змін у поведінці автомобіля під час руху рекомендується позапланова перевірка.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Артем Панченко

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

1 день ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

2 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

2 дні ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

2 дні ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

2 дні ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

2 дні ago