Моторне мастило в двигуні автомобіля слід не тільки міняти кожні 10 000 – 15 000 кілометрів, а й періодично заміряти його рівень, оскільки не є винятком витоки. Критично низький рівень мастила в системі може призвести до перегріву, швидкого зносу і навіть заклинювання двигуна. Експерти «Телеграф» розповіли, як і коли слід перевіряти кількість лубриканта.
Рекомендується здійснювати заміри рівня оливи в двигуні не рідше, ніж раз на місяць або кожні 1000 кілометрів пробігу. Якщо йдеться про віковий автомобіль, то інтервал слід скоротити, оскільки зношені ущільнення часто провокують підвищену витрату мастила.
Зрозуміло, головним способом перевірки рівня оливи залишається масляний щуп. Він має яскравий помаранчевий або жовтий колір рукоятки і розташований у моторному відсіку. Процедура перевірки дуже проста. Для цього потрібно вийняти щуп, очистити його сухою серветкою або чистою ганчіркою, а потім занурити до упору в направляючу трубку. Після вилучення потрібно оглянути щуп у горизонтальному положенні. Нормальний рівень оливи повинен знаходитися між мітками MIN і MAX.
Ще одним способом виміру мастила в двигуні є оливовимірювальна стрічка. Вона розташовується біля заливної горловини і оснащена градуйованою шкалою для візуального визначення кількості мастила.
У сучасних автомобілях також все частіше можна зустріти електронні датчики, які забезпечують постійний моніторинг рівня масла в системі з виведенням даних на приладову панель.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…