Як правильно проїзджати «лежачих поліцейських»: п’ять фатальних помилок водіїв
«Лежачі поліцейські» з’явилися на дорогах, щоб змусити водіїв скидати швидкість у зонах з підвищеним ризиком. Проте невдалий маневр на штучній нерівності здатен закінчитися не дрібним дискомфортом, а ремонтом ходової, попереджає SUV News.
У містах монтують два типи перепон – бетонні монолітні та збірні гумові. Та у багатьох районах стоять кустарні конструкції з шин чи пластику. Вони нерівні, без попереджувальних знаків і часто завдають шкоди підвісці.
Перша й головна помилка – проїзд на швидкості понад 60 км/год. Удар коліс різко навантажує сайлентблоки та амортизатори. Як пояснив луцький механік Ігор Т., у якого понад двадцять років досвіду, «такий стиль руху може вбити підвіску за лічені місяці».
Друга ситуація – екстрене гальмування перед самою перешкодою. Коли колеса блокуються, кузов отримує подвійний удар. Центр ваги різко йде вперед, а стійки ловлять перевантаження.
Третя – спроби «підтримати багажник». Водії, що перевозять тендітні речі, інстинктивно тиснуть гальмо вже після проходження передніх коліс. У результаті задня частина авто отримує надлишковий поштовх.
Четверта – рух діагоналлю. Маневр здається безпечним, та якщо на зустріч виїде інша машина, ризик зіткнення значно зростає.
П’ята – наїзд одним боком. Так водій прагне зменшити поштовх, але підвіска працює нерівномірно. Це прискорює знос сайлентблоків і шарових опор.
Правильна тактика проста: знижувати швидкість до вказаної на знаках і проходити перепону плавно, без різких рухів.
«Будь-який автомобіль, навіть позашляховик з високим кліренсом, може постраждати від невдалого маневру», – наголошує автоінструктор Андрій С. з Дніпра.
Водіям варто пам’ятати: штучна нерівність створена для зменшення швидкості, а не для випробування міцності авто. Її потрібно проходити уважно і рівно.