Фото: SUV News
Багато власників авто мріють бачити свій одометр з цифрами, що перевалюють за пів мільйона кілометрів. Механіки, з якими поспілкувалась редакція SUV News кажуть – це не фантастика, а результат одного простого, але системного кроку.
Йдеться про заміну моторної оливи. Звучить банально, та фахівці з майстерень роками бачать різницю між тими, хто дотримувався регулярності, і тими, хто тягнув до останнього.
«До мене нещодавно приїжджали два однакові седани», – розповів київський майстер Сергій О. «Один мав 480 тисяч кілометрів і працював як годинник, другий – ледве 230 тисяч і вже стукав у головці блоку. Єдина різниця була в інтервалах заміни мастила».
Мотор старіє так само, як і людина. З роками всередині накопичуються продукти зносу, смоли та нагар. Чиста олива вимиває ці залишки, захищає кільця і сальники, зменшує тертя. Якщо ж міняти мастило раз на рік, ризик того, що двигун почне «під’їдати» оливу чи цокати під навантаженням, зростає у кілька разів.
Експерти радять тримати короткий інтервал – приблизно кожні 5000 км для звичайних моторів. Якщо машина працює на синтетиці, можна розтягнути до 8000 км, але не більше. За словами інженера з Дніпра Андрія Г., саме така дисципліна дала змогу його клієнту на Toyota Corolla пройти 512 тисяч км без жодного капітального ремонту.
У майстернях особливо виділяють японські та корейські авто. Тамтешні двигуни чутливі до мастила, але при правильному догляді часто перевищують позначку у 500 тисяч км. У Європі та США вже відомі випадки, коли Hyundai Sonata чи Honda Accord при такому режимі обслуговування набігали навіть більше.
Фактично мова про просте правило: олива – це кров двигуна. Чим вона свіжа, тим довше мотор житиме. Інакше доведеться чути характерний «цокіт» і готуватися до ремонту, який коштуватиме у десятки разів більше, ніж регулярна заміна.
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…