Як зрозуміти, що кондиціонер в автомобілі потребує заправки

Той, хто хоча б один сезон користувався автомобілем з кондиціонером, вже не захоче сідати за кермо авто без цього чудового пристрою. Проте кондиціонер – це досить примхлива система, і рано чи пізно вона може вийти з ладу. А скільки часу вона прослужить, значною мірою залежить від водія.

Головна частина автомобільного кондиціонера, яка також важлива для системи клімат-контролю, — це холодоагент, або фреон. Завдяки його властивостям система може швидко охолоджувати повітря, навіть коли воно нагріте до 40°C. Однак фреон дуже летючий і може витікати через дрібні тріщини в трубах або старі гумові ущільнення. Тому навіть на не дуже старих автомобілях час від часу потрібно “заправляти” кондиціонер.

Важливо своєчасно заправляти кондиціонер, оскільки експлуатація системи з недостатньою кількістю фреону може призвести до швидкого зносу дорогих компонентів, таких як компресор і два радіатори.

Як дізнатись про проблеми кондиціонера

Щоб виявити проблеми з кондиціонером, варто знати, що “слабке охолодження” не є єдиною ознакою несправності. Іноді кондиціонер може працювати, але рівень фреону в системі вже може бути недостатнім.

Для повної діагностики кондиціонера, особливо в нетипових випадках, потрібне спеціальне обладнання. Це обладнання є не на всіх СТО, і вам доведеться шукати відповідну майстерню. Тому водієві корисно знати основні ознаки проблем з кількістю холодоагента.

Зниження ефективності. Існує багато причин для цього, наприклад, забруднення фільтра салону або радіаторів, або несправність терморегулюючого клапана (ТРВ), який контролює температуру холодоагента. Однак витік фреону є однією з основних причин.

Сичання. У багатьох автомобілях зниження тиску в системі може проявлятися як тихе сичання протягом перших секунд після увімкнення кондиціонера. Це сичання чутно під панеллю приладів, і якщо воно триває довше, слід якомога швидше звернутися на діагностику.

Неправильне усунення запотівання скла. В деяких погодних умовах не завжди очевидно, що кондиціонер втрачає ефективність. Якщо кондиціонер не усуває вологу зі скла або робить це повільніше, ніж раніше, це може бути сигналом, що вам слід звернутися до спеціалістів СТО.

Ми постійно згадуємо про візит до спеціалістів СТО, а не просто до тих, хто займається заправкою системи. Це важливо, бо перед заправкою потрібно з’ясувати, чому рівень фреону знизився і наскільки серйозні протікання, через які він витікає. Інакше є ймовірність, що вже через тиждень вам знову знадобиться заправка кондиціонера.

Якщо вашій машині більше 5 років і ви давно не зверталися до фахівця з обслуговування кондиціонерів, краще зверніться до нього. Навіть якщо кондиціонер працює, потрібно перевірити, чи не знизився тиск фреону, чи немає протікань, чи не з’явилася корозія на трубках чи радіаторі.

Головне, що ви можете дізнатися під час такого візиту, це чи не наближається кінець життя вашого компресора. Навіть якщо якісний компресор ще охолоджує салон при великому зносі, продовження його використання може серйозно пошкодити всю систему. Зношений компресор може забивати тонкі канали теплообмінників і інші компоненти частинками зносу, що може призвести до необхідності їх заміни.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Джерело РБК-Україна
Читайте також