Які несправності можна визначити за звуком роботи автомобіля
Водії часто не помічають, як авто говорить із ними. Іноді досить просто прислухатися – щоб уникнути великих витрат. Несподівані шуми, стуки чи шелест під капотом часто сигналізують про поломку задовго до того, як щось зламається, повідомляє SUV News.
Механік із Харкова Андрій К. каже:
«Жоден датчик не попередить так швидко, як вухо. Якщо мотор почав “цокати” чи гудіти – біда не за горами».
За його словами, рівномірний стук у ритм із обертами колінвала майже завжди означає знос деталей у поршневій групі. Ігнорування такого сигналу може коштувати капремонту.
Глухий удар під час запуску вказує на проблеми в кривошипно-шатунному механізмі. А коли звук стає різким, схожим на металевий ляск, то часто винен диск приводу коробки.
Гудіння коліс під час руху – найпідступніший звук. Його плутають із шумом шин, а винен підшипник. Перевірити просто: підняти авто і по черзі покрутити колеса. Якщо чути хруст чи свист, підшипник уже проситься на заміну.
Шаркаючі або скрипучі звуки зазвичай йдуть від гальмівних колодок. Вони могли зміститись або втратити притиск. Іноді причина – іржа на дисках після стоянки.
Коли у салоні з’явився шум від вітру, шукайте причину в ущільнювачах.
«Якщо двері або вікна не прилягають щільно, аеродинамічний свист посилюється з кожним кілометром», – пояснює інженер NVH-систем (звукоізоляції) Сергій Л.
А от якщо авто починає бренчати, варто перевірити ланцюг ГРМ. Це не той звук, який можна ігнорувати: зірваний ланцюг – пряма дорога до зламаного двигуна.
Кожен сторонній звук – це підказка. Іноді невеликий «дзвін» може врятувати від великого рахунку в сервісі.