Categories: Статті

Яку небезпеку становлять каміння у протекторі шини

Під час використання зимових шин водії часто помічають, що у протекторі застряють камінці різного розміру. Портал ampercar.com запитав власника шиномонтажу, чи потрібно видаляти ці камінці перед заміною шин і як це впливає на балансування та безпеку.

Це явище пояснюється конструкцією зимових шин: глибокі канали й ламелі забезпечують краще зчеплення з дорогою, відведення води, а також ефективне гальмування й керованість. Тому вони легко «збирають» дрібне каміння.

Читайте також:

Як перевірити тиск у шинах без манометра: корисні поради для водіїв

В Україні введуть нові підстави для позбавлення водійських прав: кого можуть покарати

Багато водіїв намагаються самі витягувати камінці з протектора шин. Але чи потрібно це робити? Насправді каміння в протекторі – це звичайна справа, і після шиномонтажу воно знову з’явиться, щойно машина виїде на дорогу.

Якщо балансування коліс і розвал-сходження виконані правильно, камінці розподіляються рівномірно і не впливають на керованість авто. Навіть якщо їх багато, це не зашкодить, а в деяких випадках каміння може навіть покращити зчеплення під час гальмування на слизькій дорозі, особливо взимку.

Перед балансуванням варто звернути увагу лише на великі камені, які застрягли в протекторі. Зазвичай вони знаходяться не в ламелях, а в широких водовідвідних канавках. Дрібні камінці, що заповнили ламелі, не створюють серйозної загрози, тому видаляти їх немає потреби — це лише зайва трата часу.

Перед підготовкою шин до зими краще зосередитися на важливіших речах. Наприклад, перевірити шини на тріщини, грижі чи пошкодження корду. Також варто поміняти колеса місцями, щоб знос був більш рівномірним.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

56 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago