Categories: Статті

Який автомобіль краще обрати для родини: кросовер проти універсала

Ми спостерігаємо за тим, як автомобільний світ змінюється прямо перед нашими очима. Кросовери-позашляховики все більше виживають інші типи автомобілів.

Однак деякі розумні споживачі не слідкують за цією легковою модою і залишаються вірними універсалам. Отже, хто правий в протистоянні кросоверів і універсалів?

Детальні відповіді на це питання ви знайдете в матеріалі, який підготували в РБК-Україна.

Чому ми порівнюємо саме ці два типи кузовів? Тут мається своє раціональне підґрунтя, оскільки обидва вони цікаві для споживачів, які шукають автомобілі з багатокерованими можливостями. Проте ці можливості виявляються різними, і важливо зрозуміти, що саме вам більше підходить.

Універсал – це легковий автомобіль з двома об’ємами – пасажирським і багажним відділенням. Універсали, як правило, будуються на базі седанів, тому вони мають довший задній звис (частина кузова за задньою осі), це основна відмінність від більш коротких хетчбеків.

Додатково, в окремих випадках універсали роблять ще довшими, ніж седани, для збільшення місткості. Також, задня стінка кузова універсала близька до вертикальної, і вони оснащені торцевими дверима на всю ширину і висоту кузова для зручного завантаження.

Окрім задньої частини, решта автомобіля не відрізняється від інших варіацій даної моделі, таких як седани і хетчбеки. Зазвичай універсали оснащені потужними двигунами з моторної лінійки моделі, жорсткими пружинами підвіски, іноді оснащені особливою задньою підвіскою з можливістю регулювання відстані від землі. Деякі моделі універсалів мають повний привід на всі чотири колеса. Ці автомобілі завжди дорожчі в порівнянні з базовою моделлю цієї ж лінійки, так як універсал вважається більш преміальним і часто обирають більш старші споживачі.

Кросовер – це кузов, який перетинає межі двох класів автомобілів. Кросовер може бути визначений як тип кузову, що знаходиться між позашляховиком і сімейним автомобілем, таким як хетчбек, універсал або седан. Він володіє підвищеним кліренсом, великими колесами, високою стелею салону та високою посадкою пасажирів, іноді з повним приводом. З іншого боку, він має спільний салон і багажник.

Зазвичай кросовери будуються на технічній базі подібного за розмірами хетчбека, але вони мають більше відмінностей, і кузов цілком відрізняється. Кросовери завжди мають вищий статус порівняно з іншими типами кузовів цієї ж моделі, і це призводить до більших витрат на експлуатацію.

Давайте розглянемо плюси і мінуси кожного з цих типів автомобілів.

Плюси універсала:

– Більший багажник, що робить його ідеальним для перевезення великих вантажів.

– Дешевше обслуговування, оскільки запчастини і обслуговування коштують менше.

– Доступність запчастин.

Мінуси універсала:

– Гірший захист кузова від пошкоджень через відсутність захисного пластикового обвісу.

– Менший кліренс, що може призвести до зачіпання днищем на дорозі.

Плюси кросовера:

– Краща прохідність по поганих дорогах завдяки великим колесам і підсиленій ходовій.

– Зручніше сідання в салоні завдяки вищій посадці.

– Кращий огляд через високу посадку за кермом.

– Більший вибір версій з повним приводом.

Мінуси кросовера:

– Вища ціна порівняно з універсалом.

– Більша витрата пального.

– Гірший комфорт руху або керованість через більшу масу і габарити.

– Менший багажник через великі колісні арки і особливості підвіски.

Вибір між універсалом і кросовером залежить від ваших потреб і вподобань. Універсал підходить для тих, хто потребує більшого багажного відділення і меншеї витрати на обслуговування, в той час як кросовер може бути вигідним для тих, хто шукає автомобіль для поїздок по поганих дорогах і потребує більш високої посадки та більшого кліренсу.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

2 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

17 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago