Який зараз середній вік автомобілів в Україні

Структура українського автопарку багато говорить про стан економіки, рівень доступності нових технологій і безпеку на дорогах. Один із головних показників – середній вік легкових авто. За оцінками Інституту досліджень авторинку, внутрішній сегмент і імпортні вживані машини істотно відрізняються між собою.

На торгах усередині країни та при продажах між приватними власниками переважають автомобілі, яким вже понад 16 років. Більшість із них випущені на початку–середині 2000-х, не оснащені сучасними системами безпеки, мають застарілі екологічні норми й високий витрат пального. Проте їхня нижча ціна робить такі авто затребуваними для широкого кола українців.

Натомість імпортовані вживані машини значно молодші: у середньому це автівки віком близько 9,6 року – показник, наближений до європейського рівня. Багато з них прибули із Західної Європи та відповідають стандартам «Євро-5» або «Євро-6». Незважаючи на великий пробіг, вони виграють у локального ринку за рівнем оснащення й технічного стану.

Свою роль відіграють і нові правила: після посилення екологічних вимог та зміни акцизної політики імпорт дуже старих авто виявився економічно невигідним. Натомість на українське вторинне поле частіше заходять машини свіжіші за модельним роком, хоч і з пробігом.

Окрему групу покупців становлять ті, хто цінує кращу паливну ефективність, сучасні системи пасивної безпеки та оновлений дизайн. Для них «свіжі» європейські б/у авто – оптимальний баланс якості та вартості.

Отже, омолодження автопарку України насамперед відбувається за рахунок імпорту вживаних автомобілів. Якщо внутрішній ринок досі насичений моделями з багаторічною історією, то європейські «свіжакі» поступово витісняють найстаріші зразки та змінюють загальну картину.

Підпишіться на нас у Google НОВИНИ, щоб завжди бути в курсі останніх новин!

Читайте також