Categories: Статті

Який зараз середній вік автомобілів в Україні

Структура українського автопарку багато говорить про стан економіки, рівень доступності нових технологій і безпеку на дорогах. Один із головних показників – середній вік легкових авто. За оцінками Інституту досліджень авторинку, внутрішній сегмент і імпортні вживані машини істотно відрізняються між собою.

На торгах усередині країни та при продажах між приватними власниками переважають автомобілі, яким вже понад 16 років. Більшість із них випущені на початку–середині 2000-х, не оснащені сучасними системами безпеки, мають застарілі екологічні норми й високий витрат пального. Проте їхня нижча ціна робить такі авто затребуваними для широкого кола українців.

Натомість імпортовані вживані машини значно молодші: у середньому це автівки віком близько 9,6 року – показник, наближений до європейського рівня. Багато з них прибули із Західної Європи та відповідають стандартам «Євро-5» або «Євро-6». Незважаючи на великий пробіг, вони виграють у локального ринку за рівнем оснащення й технічного стану.

Свою роль відіграють і нові правила: після посилення екологічних вимог та зміни акцизної політики імпорт дуже старих авто виявився економічно невигідним. Натомість на українське вторинне поле частіше заходять машини свіжіші за модельним роком, хоч і з пробігом.

Окрему групу покупців становлять ті, хто цінує кращу паливну ефективність, сучасні системи пасивної безпеки та оновлений дизайн. Для них «свіжі» європейські б/у авто – оптимальний баланс якості та вартості.

Отже, омолодження автопарку України насамперед відбувається за рахунок імпорту вживаних автомобілів. Якщо внутрішній ринок досі насичений моделями з багаторічною історією, то європейські «свіжакі» поступово витісняють найстаріші зразки та змінюють загальну картину.

Підпишіться на нас у Google НОВИНИ, щоб завжди бути в курсі останніх новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

6 години ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

1 день ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago