Categories: Статті

Який зараз середній вік автомобілів в Україні

Структура українського автопарку багато говорить про стан економіки, рівень доступності нових технологій і безпеку на дорогах. Один із головних показників – середній вік легкових авто. За оцінками Інституту досліджень авторинку, внутрішній сегмент і імпортні вживані машини істотно відрізняються між собою.

На торгах усередині країни та при продажах між приватними власниками переважають автомобілі, яким вже понад 16 років. Більшість із них випущені на початку–середині 2000-х, не оснащені сучасними системами безпеки, мають застарілі екологічні норми й високий витрат пального. Проте їхня нижча ціна робить такі авто затребуваними для широкого кола українців.

Натомість імпортовані вживані машини значно молодші: у середньому це автівки віком близько 9,6 року – показник, наближений до європейського рівня. Багато з них прибули із Західної Європи та відповідають стандартам «Євро-5» або «Євро-6». Незважаючи на великий пробіг, вони виграють у локального ринку за рівнем оснащення й технічного стану.

Свою роль відіграють і нові правила: після посилення екологічних вимог та зміни акцизної політики імпорт дуже старих авто виявився економічно невигідним. Натомість на українське вторинне поле частіше заходять машини свіжіші за модельним роком, хоч і з пробігом.

Окрему групу покупців становлять ті, хто цінує кращу паливну ефективність, сучасні системи пасивної безпеки та оновлений дизайн. Для них «свіжі» європейські б/у авто – оптимальний баланс якості та вартості.

Отже, омолодження автопарку України насамперед відбувається за рахунок імпорту вживаних автомобілів. Якщо внутрішній ринок досі насичений моделями з багаторічною історією, то європейські «свіжакі» поступово витісняють найстаріші зразки та змінюють загальну картину.

Підпишіться на нас у Google НОВИНИ, щоб завжди бути в курсі останніх новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

33 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago