За даними німецького видання Apotheken Umschau, майже половина європейських водіїв віком від 75 років продовжує сідати за кермо власного автомобіля. Це викликає занепокоєння у фахівців із безпеки дорожнього руху, адже ризик аварій у старшому віці суттєво зростає.
Проблема безпеки на дорогах
Статистика свідчить, що з віком водії частіше потрапляють у ДТП. Причини криються у природному зниженні швидкості реакції, погіршенні зору та здатності довго концентрувати увагу на дорозі.
Лікар загальної практики Інгрід Деншель підтверджує, що питання безпеки у літніх водіїв актуальне, проте вважає, що рішення слід приймати індивідуально, враховуючи фізичний та психологічний стан кожної людини.
Чи потрібні вікові обмеження?
Експерт з безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн вважає, що після 75 років слід уважніше контролювати здатність людини керувати авто. На його думку, саме з цього віку ризики зростають найбільше, тоді як у 70–74 роки більшість водіїв зберігають достатні навички для безпечного водіння.
Водночас психолог Катя Шляйніц наголошує, що багаторічний досвід старших водіїв часто допомагає їм уникати ризикованих ситуацій. Вона радить людям у віці уважно стежити за своїм здоров’ям і добровільно відмовлятися від керма, якщо з’являються проблеми з пам’яттю, увагою чи реакцією.
Баланс між правами та безпекою
Дискусія про обмеження для літніх водіїв стає дедалі гострішою. З одного боку – необхідність гарантувати безпеку всіх учасників руху, з іншого – повага до прав досвідчених водіїв, які десятиліттями впевнено керують автомобілем.
Експерти сходяться на думці, що найкращий варіант – регулярна перевірка стану здоров’я та когнітивних функцій водіїв старшого віку, а також добровільна відмова від кермування у разі погіршення самопочуття.
Вас також можуть зацікавити новини:
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…
7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…