Categories: Статті

За кермо заборонено: яким водіям більше не можна керувати авто

За даними німецького видання Apotheken Umschau, майже половина європейських водіїв віком від 75 років продовжує сідати за кермо власного автомобіля. Це викликає занепокоєння у фахівців із безпеки дорожнього руху, адже ризик аварій у старшому віці суттєво зростає.

Проблема безпеки на дорогах

Статистика свідчить, що з віком водії частіше потрапляють у ДТП. Причини криються у природному зниженні швидкості реакції, погіршенні зору та здатності довго концентрувати увагу на дорозі.

Лікар загальної практики Інгрід Деншель підтверджує, що питання безпеки у літніх водіїв актуальне, проте вважає, що рішення слід приймати індивідуально, враховуючи фізичний та психологічний стан кожної людини.

Чи потрібні вікові обмеження?

Експерт з безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн вважає, що після 75 років слід уважніше контролювати здатність людини керувати авто. На його думку, саме з цього віку ризики зростають найбільше, тоді як у 70–74 роки більшість водіїв зберігають достатні навички для безпечного водіння.

Водночас психолог Катя Шляйніц наголошує, що багаторічний досвід старших водіїв часто допомагає їм уникати ризикованих ситуацій. Вона радить людям у віці уважно стежити за своїм здоров’ям і добровільно відмовлятися від керма, якщо з’являються проблеми з пам’яттю, увагою чи реакцією.

Баланс між правами та безпекою

Дискусія про обмеження для літніх водіїв стає дедалі гострішою. З одного боку – необхідність гарантувати безпеку всіх учасників руху, з іншого – повага до прав досвідчених водіїв, які десятиліттями впевнено керують автомобілем.

Експерти сходяться на думці, що найкращий варіант – регулярна перевірка стану здоров’я та когнітивних функцій водіїв старшого віку, а також добровільна відмова від кермування у разі погіршення самопочуття.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

8 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago