Categories: Статті

За який недолік автомобілісти недолюблюють роботизовану коробку передач

Сучасні автомобілі все частіше оснащуються автоматичними коробками передач, і з кожним роком їх популярність лише зростає. Проте, серед різноманіття «автоматів» існує одна категорія, яка викликає чимало дискусій — роботизовані коробки передач. Багато водіїв вважають їх швидше «механікою», ніж «автоматом», і кількість негативних відгуків про них вражає. У чому ж причина такої недовіри?

Що таке роботизовані коробки передач?

Роботизована коробка передач (РКП) справді нагадує механічну, але працює вона автоматично — водію не потрібно переключати передачі вручну. Однак, на відміну від класичних автоматичних трансмісій,  функціонування «робота» залежить від мікропроцесорних систем управління, що також і є джерелом багатьох проблем. Вперше такі коробки з’явилися на ринку в 90-х роках минулого століття, а серійне їх виробництво стартувало з 2003 року.

Основні проблеми роботизованих коробок

На жаль, до сих пір існує цілий ряд технічних особливостей, які ускладнюють їх експлуатацію. Зазначимо, що РКП повністю залежить від електроніки, що збільшує ймовірність поломок. Серед найбільш поширених проблем — помилки в прошивці та поломка мехатроніка (інтелектуального блоку). Це часто закінчується евакуацією автомобіля і дорогим ремонтом. За статистикою, випадки поломки мехатроніка на сучасних РКП трапляються частіше, ніж на класичних автоматах.

Плюси та мінуси роботизованих коробок

Не варто забувати, що, незважаючи на всі недоліки, РКП є досить динамічними в порівнянні з класичними автоматами. Проте, водії часто стикаються з проблемами не лише з електронікою, а й зі сцепленням, яке потребує регулярної заміни. Однак, якщо врахувати складнощі з мехатронікою, це може виявитися не найгіршою проблемою.

Отже, вибір коробки передач знову залишається за водієм. Важливо зважити всі «за» і «проти», перш ніж зробити остаточний вибір при купівлі автомобіля.

 

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

2 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

17 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago