Замерзне і зламається: чи справді взимку ручне гальмо в автомобілі знаходиться в зоні ризику
У зимовий сезон у соцмережах з’являються поради уникати ручника на ніч. Кажуть, він замерзає і «прикипить» до коліс. Автоінструктори переконують: більшість таких страхів перебільшені.
Стоянкове гальмо – це базовий елемент безпеки. Воно не замінює коробку чи передачу, а фіксує авто навіть на слизькому ухилі.
Ризики виникають, коли водій зупиняється і одразу смикає ручник. Гарячі колодки, охолоджуючись, притискаються сильніше і можуть примерзнути. Тому експерти радять дати механізму охолонути кілька хвилин. Досвідчені власники залишають машину на другій або задній передачі – додатковий захист, якщо авто з «механікою».
Ще одна поширена проблема – паркування в калюжах. Вода замерзає і «блокує» колодки. Вибір місця для стоянки взимку часто вирішує все. Краще уникати вибоїн з водою.
Фахівці наголошують: ручник не потрібно тягнути до упору. Достатньо кількох клацань, аби колеса втрималися. У сучасних авто з електронним гальмом система працює автоматично, та принцип залишається той самий – це засіб безпеки, від якого не варто відмовлятися.
Отже, замість сліпо довіряти міфам, краще пам’ятати прості кроки: дайте гальмам охолонути, не затягуйте ручник занадто сильно і обирайте сухе місце для стоянки. Тоді жодні морози не перетворять ваш автомобіль на «заручника ночі».