Categories: Автоновини

5 причин, чому всі нові автомобілі стали “одноразовими”

Реальний термін служби автомобілів упродовж останніх десятиліть значно скоротився. Сучасні виробники легкових автомобілів активно використовують концепцію запланованого старіння ще на етапі розробки своїх транспортних засобів. Фахівці порталу hotcars.com визначають п’ять ключових причин, які пояснюють цей тренд.

В першу чергу, виробникам не вигідна довговічність автомобілів. У 80-ті роки минулого століття основним завданням автокомпаній було підвищення надійності вироблених транспортних засобів для завоювання довіри споживачів.

Сьогодні ситуація змінилася, і для забезпечення прибутковості виробникам доводиться випускати великі партії автомобілів щорічно. З цією метою інженери вже на етапі розробки обмежують ресурс основних компонентів автотранспорту, що призводить до скорочення реального терміну їхньої служби. В результаті автолюбителі вимушені частіше здійснювати заміну автомобілів і купувати нові.

Другий фактор пов’язаний із зусиллям зменшити вагу автомобілів. Виробники постійно вдосконалюють характеристики транспортних засобів, зменшуючи масу всіх компонентів, включаючи частини двигуна внутрішнього згоряння. Наприклад, у сучасних автомобілях блоки циліндрів вже виготовляють з алюмінію, замінюючи чавун. Крім того, компоненти циліндропоршневої групи стають легшими, включаючи поршні з тонкими стінками, що може призвести до погіршення теплообміну та збільшення ризику перегріву силового агрегату, що, в свою чергу, може призвести до його відмови.

Третя складність пов’язана з економією на трансмісії. Виробники все частіше відмовляються від класичних гідромеханічних автоматів, вибираючи менш дорогі, але менш довговічні варіатори і роботизовані коробки передач.

Четверта проблема – економія на матеріалах, таких як залізо, оцинковування та антикорозійна обробка кузова. Сучасні автовиробники оцинковують лише найпроблемніші кузовні деталі або взагалі відмовляються від цієї практики. З метою економії зменшується шар лакофарбового покриття, а антикорозійною обробкою покривається лише обмежена частина поверхні.

П’ятий чинник пов’язаний із поглядом на екологію. Каталітичний нейтралізатор, відповідальний за зниження вмісту шкідливих речовин у викидах, починає руйнуватися вже через 2-4 роки експлуатації автомобіля. Під час руйнування утворюється керамічний пил, який може осісти на стінках циліндрів, що може призвести до утворення “задирок” на їхній поверхні та виходу з ладу двигуна.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

56 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago