Categories: Автоновини

Електрокари дорожчають, дизель дешевшає: як змінилися ціни на авто з пробігом за рік

Ринок вживаних легкових авто в Україні за останній рік пережив справжню «перекалібровку». Експерти Інституту досліджень авторинку на основі даних Automoto.ua проаналізували, як змінювалися ціни на вживані легковики з листопада 2024 по листопад 2025 року.

Результат руйнує популярний міф про те, що «все тільки дорожчає». Насправді ринок розділився на кілька таборів:

  • частина авто невпинно дорожчає,

  • інші — навпаки, стають доступнішими, але за рахунок того, що ринок наповнюється старішими машинами.

Нижче — детальний розбір того, що відбувається з різними типами пального: дизель, бензин, ГБО, гібриди та електромобілі.

Дизель: мінус 11% за рік

Найяскравіший тренд року — здешевлення дизельних авто.

  • Листопад 2024: медіанна ціна дизельного легковика — $7 900.

  • Листопад 2025: $7 000.

  • Зміна за 12 місяців: –11%.

На перший погляд може здатися, що дизель «перестали любити». Насправді основний фактор — структура пропозиції:

  • на ринок масово заходять старші дизельні авто з Європи;

  • саме вони «тягнуть» медіанну ціну вниз;

  • покупці частіше обирають дизель, коли шукають максимально економну машину на далекі дистанції, але готові миритися з віком.

Отже, дизель не зник, але все більше закріплюється як вибір тих, кому важлива економія пального, а не вік авто.

Авто на газі (ГБО): мінус 19% і статус «вхідного квитка»

Сегмент авто з газобалонним обладнанням (ГБО) просів ще сильніше.

  • Було: $3 700.

  • Стало: $3 000.

  • Зміна: –19%.

Авто з ГБО остаточно закріплюється як найдешевший спосіб стати автомобілістом:

  • це машини для тих, хто рахує кожну гривню на паливо;

  • переважають старі бензинові моделі з встановленим ГБО;

  • технічний стан часто далекий від ідеального, що також тисне на ціну.

Фактично, «машина на газу» сьогодні — це мінімальний бюджетний поріг входу в автожиття.

Бензин: острів стабільності

На фоні «гойдалок» у дизеля, ГБО та електро – бензинові авто демонструють майже еталонну стабільність.

  • Старт року: $6 700.

  • Просідання у лютому: до $6 000.

  • Листопад 2025: $6 650 — майже повернення до стартових позицій.

Бензинові легковики залишаються золотою серединою ринку:

  • зрозумілий і звичний тип пального;

  • більш прогнозоване обслуговування, ніж у дизелів і гібридів;

  • краща ліквідність, ніж у «газових» старожилів.

Це пояснює, чому бензин тримається «в коридорі» без різких цінових стрибків.

Гібриди: графік, який більше показує хаос, ніж тренд

Гібридні авто — формально виглядають як історія успіху:

  • листопад 2024: $16 500;

  • вересень 2025: пік до $20 000;

  • листопад 2025: $19 100.

На папері — +15% за рік. Але реальність складніша.

Експерти наголошують: частка гібридів на ринку — близько 2%, тобто дуже мало. Це означає:

  • будь-яка партія свіжих гібридних кросоверів (2020+ років) миттєво підкидає медіану вгору;

  • щойно ці авто продаються, у структурі залишаються старші Toyota Prius та інші бюджетні гібриди — і середня ціна падає.

Отже, графік цін на гібриди — це більше про нестабільність пропозиції, ніж про масове здорожчання конкретних моделей.

Електромобілі: дорожчають наперед

Сегмент електромобілів (BEV) за логікою мав би дешевшати: ринок насичується, конкуренція росте, вибір моделей розширюється. Але в Україні ми бачимо зворотну тенденцію:

  • після весняного просідання до $15 800,

  • до листопада 2025 року медіанна ціна піднялася до $17 000.

Чому так?

Головний фактор — 2026 рік і повернення ПДВ

У 2026 році в Україні мають повернути ПДВ на імпорт електромобілів. Це означає:

  • завезти електрокар буде суттєво дорожче,

  • поточні власники та продавці «електричок» уже зараз закладають у ціну майбутнє податкове навантаження,

  • ринок грає «на випередження» — ціни ростуть ще до фактичних змін у податковому законодавстві.

Іншими словами, «свято дешевих електромобілів» добігає кінця, і ринок це відчуває заздалегідь.

Думка експерта: що відбувається насправді

Експерт Інституту досліджень авторинку Остап Новицький так коментує поточну ситуацію:

«Ми бачимо чітку поляризацію ринку, де кожен сегмент живе за своїми правилами. Класичні авто (бензин) залишаються “островом стабільності” — тут ціни майже не змінилися за рік. А от дизель та ГБО прогнозовано дешевшають, стаючи вхідним квитком для покупців з обмеженим бюджетом.

Найцікавіша метаморфоза відбувається в електрифікованих сегментах. Ситуація з гібридами нагадує “статистичний шум”: через малу кількість пропозицій на ринку будь-яка партія свіжих авто різко підкидає середню ціну вгору, створюючи ілюзію шаленого попиту.

А от в сегменті електромобілів зараз працює “психологічна економіка”. Всупереч логіці насичення ринку, ціни поповзли вгору. Власники BEV діють на випередження: вони розуміють, що з поверненням ПДВ купити аналогічне авто у 2026 році буде значно дорожче. Тому ніхто не хоче продешевити сьогодні, закладаючи майбутнє податкове подорожчання в цінники вже зараз».

Що це означає для українських покупців у 2025–2026 роках

  1. Якщо шукаєте максимально дешевий вхід у автожиття — звертайте увагу на ГБО та старі дизелі. Але будьте готові до вкладень у технічний стан.

  2. Якщо потрібен баланс ціни, надійності й ліквідності — бензинові авто зараз найбільш передбачувані у плані вартості та перепродажу.

  3. Якщо придивляєтеся до електромобіля — 2025 рік може бути останнім більш-менш вигідним «вікном» перед поверненням ПДВ. Далі податки зроблять електрокари дорожчими як при імпорті, так і на вторинці.

  4. Гібриди поки що залишаються сегментом для тих, хто добре орієнтується в моделях і розуміє, що медіанна ціна тут — слабкий орієнтир через малу кількість оголошень.

Інші також читають: 

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago

Топ-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності

ТОП-5 найкращих дизельних кросоверів сучасності — моделі, які вражають надійністю, впевненим тягловим моментом та низькою…

1 день ago