Categories: Автоновини

Штраф 17 000 грн: водіїв карають за звичайні окуляри

В Польщі водії, які сідають за кермо в коригувальних окулярах або лінзах, можуть отримати штраф у розмірі 1500 злотих (приблизно 17 000 грн). Вся справа в крихітній відмітці в графі «обмеження» ваших водійських прав, на яку багато хто навіть не звертає уваги, пише AutoSwiat.

Коди 01.01–01.06 у посвідченні означають:

  • 01.01 – за кермом слід використовувати лише окуляри;
  • 01.02 – дозволені тільки контактні лінзи;
  • 01.06 – водій сам обирає між окулярами та лінзами.

Якщо, скажімо, у вашому документі зазначено код 01.01, а ви керуєте в лінзах, це прирівнюється до водіння без чинного дозволу. Поліція має право виписати штраф або навіть направити справу до суду.

За словами українця Сергія, який ось уже понад десять років живе в Варшаві: «Для поліції порушення таких кодів – те саме, що водіння з протермінованими правами. Багато хто просто забуває взяти з собою лінзи або окуляри й потім дивується штрафу».

Поряд зі штрафом, у серйозніших випадках суд може призначити відсторонення від керування на кілька місяців. Інші поширені коди обмежень:

  • 03.01 – обов’язкове застосування ортопедичної шини на руці;
  • 10 – транспорт потребує спеціальних технічних модифікацій.

Водночас у категорії додаткових позначень є й корисні можливості:

  • 96 – дозволяє буксирувати причіп загальною масою до 4250 кг;
  • 95 – підтверджує, що водій пройшов професійне навчання (необхідно для роботи на вантажівках та автобусах), і потребує регулярного оновлення.

Щоб уникнути таких неприємностей на польських дорогах, уважно перевірте свої водійські права й зверніть увагу на кожен код.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

11 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago