Фото: SUVNews
Дані реєстру боржників показали масштабну проблему, що продовжує зростати у 2025 році
Станом на кінець жовтня 2025 року в Україні накопичено понад 2 мільйони штрафів за порушення правил дорожнього руху, внесених до Єдиного реєстру боржників. Це на 6% більше, ніж наприкінці 2024-го, і аж на 43% більше, ніж на початку повномасштабної війни, повідомляє hotline.finance.
Та найголовніше — понад 75% штрафів залишаються несплаченими. Значна частина постанов автоматично «гаситься» через закінчення терміну стягнення, а не завдяки фактичній оплаті.
Експерти пояснюють: нинішній механізм стягнення фактично не працює, а система змушена визнавати безнадійними більшість боргів.
92% від усіх боржників — чоловіки
8% — жінки
Найактивніше штрафи отримують водії віком:
25–45 років — понад 1,2 млн порушників (64,1%)
до 25 років — 252 тис. (13,3%)
старше 45 років — решта
Це підтверджує загальну тенденцію: найчастіше порушують ті, хто активно використовує авто щодня — для роботи, перевезень чи тривалих поїздок.
Лідерами за кількістю постанов стали:
Дніпропетровська область — понад 211 тис. штрафів
Київ — 193 тис.
Одеська область — 146 тис.
Також високий рівень порушень у:
Харківській області,
Київській області — понад 100 тис. кожна.
Найменше штрафів зафіксовано у:
Тернопільській,
Херсонській,
Чернівецькій областях.
У реєстрі є «антирекордсмени», які накопичили сотні й навіть тисячі штрафів.
27-річний чоловік із Вінниччини — понад 1 000 штрафів
43-річний житель Вінниччини — 932 штрафи
42-річний чоловік із Дніпропетровщини — 797 боргів
35-річний водій із Рівненщини — 636 штрафів
Деякі з цих водіїв роками порушують ПДР і не сплачують штрафи — і система поки що не має ефективного механізму примусового виконання таких рішень.
Причин декілька:
Система не здатна обробити мільйони постанов, особливо під час війни.
Багато авто зареєстровані на родичів, підприємства або людей, які давно не проживають за місцем реєстрації.
Штрафи «листом щастя» часто просто не доходять до реального водія.
Після закінчення терміну стягнення постанову закривають автоматично.
Без арешту рахунків, обмеження виїзду чи блокування реєстраційних дій борги залишаються на папері.
Якщо водій керує автомобілем без чинного поліса ОСЦПВ:
штраф становить 425 грн;
якщо не сплатити протягом 15 днів — сума зростає до 850 грн.
А головний ризик — у разі ДТП всі збитки доведеться компенсувати власним коштом. Страхова у такій ситуації не виплачує нічого.
Мільйони українців змінили місце проживання, але не оновили дані в реєстрах.
Багато з них не підпадають під стандартну систему стягнення.
Система просто не встигає обробити кожен борг.
Деякі водії фізично не можуть сплатити штрафи вчасно.
Після встановлення сотень камер автоматичної фіксації кількість постанов зросла у рази.
Україна у 2025 році стикається з парадоксальною ситуацією: штрафів стає більше, але більшість із них так і не потрапляє до бюджету. Основна причина — не злісні порушники, а недосконалість механізмів стягнення.
Водіям важливо розуміти:
якщо штраф вчасно сплатити — це мінімальні витрати.
Якщо затягувати — можна зіткнутися з арештом рахунків, забороною виїзду або подвоєною сумою.
Інші також читають:
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…
7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…