В Україні посилюється дефіцит “свіжих” вживаних автомобілів

Протягом січня українці придбали усього 102 тисячі вживаних автомобілів. Ця кількість збільшилася на 31,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року, а також на 5% в порівнянні з груднем 2023 року. Проте кількість “свіжопригнаних” автомобілів надалі зменшується.

У січні внутрішні угоди купівлі-продажу переважали на автомобільному ринку: 82,6% вживаних легкових автомобілів було придбано в межах країни. Частка імпортованих автомобілів з пробігом зменшилася до 17,4% (17,8 тисячи одиниць), згідно з аналізом експертів Інституту досліджень авторинку.

У січні українці уклали 84,3 тисячі угод купівлі-продажу вживаних легкових автомобілів на внутрішньому ринку, що на 29,9% більше, ніж у січні 2023 року і на 13,5% більше, ніж у грудні 2023 року.

Січень став першим місяцем, коли було запроваджено послугу дистанційного переоформлення автомобілів через застосунок “Дія” або електронний кабінет водія. Понад 10,4 тисячі продавців вживаних автомобілів і понад 300 власників мотоциклів уже скористалися цією можливістю.

Загалом більше 12% автовласників скористалися цим новим сервісом. Важливо відзначити, що перелік марок, моделей та вікова структура автомобілів, які були переоформлені через “Дію”, мало чим відрізняється від загальної ринкової ситуації. Тобто вік або ціна автомобіля не мають значення, і це відображається в статистиці.

У січні 2024 року було подано на першу реєстрацію 17,8 тисяч імпортованих вживаних легкових автомобілів, що є на 41,2% більше, ніж у січні 2023 року, але на 22,5% менше, ніж у грудні 2023 року.

Слід зазначити, що під цією кількістю імпортованих автомобілів розуміється кількість перших реєстрацій, які проводяться сервісними центрами МВС. Зазвичай між доставкою автомобіля, митним оформленням та іншими формальностями та першою державною реєстрацією проходить певний час, який може варіюватися від кількох днів до кількох місяців.

Нещодавно додалася ще одна обставина, яка може вплинути на обсяги імпорту автотранспорту – ретельна перевірка документів у водіїв-чоловіків, які потенційно підпадають під мобілізацію. Це може призвести до збільшення часу очікування на кордонах для перевізників і в деяких випадках до відмови у пропуску окремих водіїв.

Згадані обставини можуть призвести до подальшого зменшення кількості перших реєстрацій в наступних звітних періодах, що, відповідно, може призвести до зростання дефіциту “свіжопригнаних” автомобілів і ринкових цін на них, а також вартості послуг з “пригону авто під ключ”.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Джерело Інститут досліджень авторинку
Читайте також