Які двигуни найпопулярніші в Україні: бензин, дизель чи “електрика”

Фото: SUVNews

Статистика розподілу автомобільного ринку за типом пального в листопаді 2025, підготовлена Інститутом досліджень авторинку, показала чітку поляризацію споживчих вподобань. Те, що українці купують на вторинному ринку, суттєво відрізняється від вибору тих, хто йде в автосалон або імпортує авто з-за кордону.

Причина проста: економіка, податки й доступність інфраструктури формують різні моделі поведінки.

Внутрішній ринок: стабільність і прагматизм

На внутрішньому ринку перепродажів кардинальних змін не відбулося. Українці залишаються вірними перевіреним рішенням, де на першому місці — зрозумілі витрати та ремонтопридатність.

Основні тенденції:

  • Бензинові авто зберігають лідерство за часткою продажів

  • Дизель залишається другим і навіть показав незначне зростання

  • Авто з ГБО стабільно утримують третю позицію як найдешевший варіант експлуатації

Водночас частка електромобілів на внутрішньому ринку навіть трохи знизилася. Це не означає падіння інтересу до EV — радше навпаки. Попит на «електрику» змістився в інші сегменти, де пропозиція ширша, а економічні стимули відчутніші.

Імпорт вживаних авто: повільний, але чіткий зсув

Сегмент «свіжопригнаних» авто вже демонструє переломний момент.

  • Бензинові авто все ще лідирують, але їхня частка поступово скорочується

  • Дизель втрачає позиції швидше, ніж на внутрішньому ринку

  • Електромобілі стали головним драйвером змін

Фактично, кожне третє вживане авто, ввезене в Україну у листопаді, було електричним. Причина — бажання покупців встигнути скористатися чинними податковими пільгами до завершення року.

Нові авто: історичний злам на користь електрики

Найгучніші зміни зафіксовані у сегменті нових легкових автомобілів.

У листопаді відбувся історичний момент для українського ринку:

  • Електромобілі вийшли на перше місце за часткою продажів

  • Бензинові авто вперше за багато років опинилися на другій позиції

  • Гібриди різко втратили частку

  • Дизель остаточно перетворюється на нішеву пропозицію

Покупці, які ще нещодавно розглядали гібрид як компроміс, у листопаді масово зробили вибір на користь повністю електричних моделей, поки діють податкові пільги.

Ця паливна ситуація на ринку — не хаос, а логічний наслідок економічних умов:

  • вторинний ринок — це реальні доходи та обмежений бюджет;

  • імпорт — прагматичний розрахунок на вигоду;

  • нові авто — реакція на податковий календар, а не на інфраструктуру.

Саме тому в Україні зараз співіснують одразу три різні паливні реальності.

Думка експерта

Коментує Остап Новицький, експерт Інституту досліджень авторинку:

«Листопад чітко показав, як податкові очікування формують попит. Внутрішній ринок живе за інерцією — тут обирають бензин, дизель і газ, бо вони зрозумілі та доступні в обслуговуванні. А сегмент нових авто миттєво відреагував на можливе повернення ПДВ. Те, що електромобілі зайняли понад 40% продажів нових авто — це не нова норма, а ситуативний пік. У 2026 році ринок майже напевно побачить корекцію».

Висновок

📌 Вторинка — консервативна і стабільна
📌 Імпорт — у фазі переходу
📌 Нові авто — у режимі електричного ажіотажу

Листопад 2025 року увійде в історію як місяць, коли електромобілі вперше домінували у продажах нових авто в Україні, але чи стане це довготривалим трендом — покаже вже 2026 рік.

Зараз читають:

Читайте також