9 критичних помилок, які знищують автоматичну коробку передач вашого авто
Автоматична трансмісія в сучасних авто справедливо вважається надійною, але її ресурс значною мірою залежить від стилю водіння. Багато водіїв, самі того не підозрюючи, щодня скорочують «життя» свого «автомата». Нижче — найпоширеніші помилки, які здатні довести АКПП до капремонту раніше часу.
1. Рух без прогріву в мороз
У холодну погоду трансмісійна рідина густіє, втрачає текучість і гірше змащує внутрішні вузли. Якщо одразу рушати з місця, «автомат» працює з підвищеним навантаженням. Рішення просте: після запуску двигуна дайте коробці 5–10 хвилин «постояти» на холостих, а потім починайте рух плавно.
2. Перемикання режимів на ходу
Перехід із «D» на «R» чи «N» до повної зупинки автомобіля створює сильний тиск на гідроблок і фрикційні пакети. Такий режим експлуатації сильно зношує деталі. Завжди перемикайтесь лише після повної зупинки авто.
3. Часте використання Kick-down
Різке натискання на педаль газу, яке примушує АКПП перейти на нижчу передачу, навантажує систему. Постійний «kick-down» призводить до перегріву оливи й прискореного зносу. Користуйтесь ним лише за потреби: під час обгону чи при підйомі.
4. Неправильне буксирування
Тягнути авто з автоматом у режимі «нейтраль» — небезпечно. У такому положенні насос не качає рідину, тож відсутнє змащення, а це прямий шлях до серйозних поломок. Дотримуйтесь рекомендацій виробника: буксирування дозволене на короткі відстані та з обмеженням швидкості.

5. Ігнорування регламенту заміни оливи та фільтрів
З часом трансмісійна рідина втрачає захисні властивості, а фільтри забиваються. Це викликає збої у перемиканні передач, перегрів і зношення гідравліки. Міняйте ATF і фільтри згідно з регламентом — або частіше, якщо багато їздите містом.
6. Перегрів трансмісії
Коли температура трансмісійної рідини перевищує 120 °C, присадки втрачають ефективність. За 150 °C — починається окислення та руйнування фрикцій. Стежте за температурою, робіть паузи для охолодження і, за потреби, встановіть додатковий радіатор.
7. Часте перемикання в «N» у заторах
Багато водіїв у заторах вмикають «нейтраль», сподіваючись зменшити навантаження. Але часті перемикання туди-назад із «D» призводять до підвищеного зносу гідроблоку. Використовуйте «N» лише при довгих зупинках (понад 30 секунд), і то з розумом.
8. Зловживання ручним режимом
Ручне перемикання доречне при русі вгору, спуску або для гальмування двигуном. Але часте використання «ручки» на високих обертах у місті призводить до перегріву й зносу. Користуйтеся цим режимом лише в ситуаціях, де це справді виправдано.
9. Ігнорування особливостей варіатора
CVT-чутливіші до різких прискорень і навантажень. Старт із місця в «підлогу», буксирування чи рух із постійно високими обертами можуть спричинити просковзування ременя, знос шківів і навіть повну відмову трансмісії. Варіатор любить м’якість — не змушуйте його працювати «на знос».
Автоматична коробка передач — складний і дорогий агрегат. Її ресурс напряму залежить від вашого ставлення до авто. Дотримуючись цих простих порад, ви значно подовжите строк служби АКПП і збережете гроші на ремонт.
Рухайтесь плавно, дбайте про свою трансмісію — і вона відповідатиме вам безвідмовною роботою на роки.
Вам також може бути цікаво:
- Маленька петелька у багажнику: як вона може врятувати вас під час заправки
- ТОП-5 речей, які завжди мають бути в авто: поради для кожного водія
- Бензин чи дизель: авто з яким двигуном краще обрати