Багато українців, шукаючи автомобіль, звертають увагу на привабливі ціни на вторинному ринку. Здається, що машина за 5–7 тисяч доларів — це вигідна угода. Але на практиці такі «бюджетні» покупки нерідко обертаються витратами, які легко перевищують ціну нового авто з салону.
Ми зібрали кілька реальних історій і порад, які допоможуть не потрапити у фінансову пастку.
Киянин Олег придбав старенький Volkswagen Passat B5 за $4 800. На перший погляд авто було в хорошому стані, але вже через місяць після купівлі з’ясувалося:
потрібна заміна зчеплення — $400;
ремонт підвіски — $350;
заміна ГРМ і помпи — ще $250.
У результаті за пів року на ремонт пішло понад $1 500. «За ці гроші я міг би взяти новішу модель з меншими ризиками», — зізнається Олег.
Львів’янка Ірина купила Renault Scenic 2006 року за $3 900. Через три тижні після покупки авто перестало заводитися. Діагностика показала, що попередній власник замаскував серйозні проблеми з електрикою. Ремонт коштував $1 200, і це ще не враховуючи дрібних поломок, що виникали постійно.
Старі машини часто мають великі двигуни, які «з’їдають» паливо. Харків’янин Сергій зізнається, що його Opel Omega 2.5 витрачав до 15 л бензину у місті, а обслуговування такого авто коштувало майже вдвічі дорожче, ніж він очікував.
Перевірка історії: використовуйте сервіси на кшталт carVertical чи AutoDNA.
Діагностика перед купівлею: відведіть авто на незалежне СТО.
Резервний бюджет: плануйте 10–20% від ціни авто на перший ремонт.
Не гнатися за роком випуску: іноді старша, але доглянута машина — кращий вибір, ніж молодший «вбитий» екземпляр.
Дешеві вживані авто можуть здаватися вигідною покупкою, але без ретельної перевірки вони легко перетворюються на «чорну діру» для грошей. Іноді варто розглянути варіант купівлі новішого автомобіля або навіть нового — щоб у підсумку витратити менше та уникнути постійних нервів і ремонтів.
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…
7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…