Categories: Автопоради

Чому категорично не можна міняти моторне мастило кожні 10 тисяч кілометрів: пояснення від експертів

У кожному автомобільному посібнику виробник чітко зазначає терміни заміни мастила – зазвичай це певний пробіг або часовий інтервал. Проте досвідчені автовласники часто радять робити заміну частіше, щоб подовжити життя двигуна. Експерти пояснили SUV News, коли саме варто проводити цю процедуру та чому іноді краще не орієнтуватися лише на офіційні цифри.

Стандартні рекомендації автовиробників

Більшість сучасних брендів вказують, що моторне мастило потрібно оновлювати кожні 15 000 км. Деякі виробники радять проводити заміну раз на рік або приблизно після 10 000 км пробігу. Це не маркетинговий хід, а технічна необхідність, адже умови експлуатації автомобілів у різних країнах відрізняються. Наприклад, для українських доріг і клімату автовиробники часто встановлюють скорочені інтервали заміни мастила та інших робочих рідин.

Чому міський режим «вбиває» мастило швидше

Під час руху містом автомобіль часто потрапляє в затори. У цей час двигун працює, витрачає паливо, а кілометраж майже не збільшується. Це призводить до того, що мастило зношується швидше, ніж показує одометр. Щоб точніше визначати час заміни, фахівці радять встановити лічильник мотогодин. Цей пристрій доступний у більшості автомагазинів та допомагає оцінити реальне навантаження на двигун.

Особливості турбодвигунів

У моторах із турбіною навантаження значно вище, ніж у звичайних атмосферних двигунах. Через підвищену температуру мастило швидше втрачає свої властивості, утворюючи відкладення, що з часом можуть призвести до серйозних поломок. У таких умовах особливо важливо заправлятися на перевірених АЗС, де якість пального не викликає сумнівів.

Оптимальний інтервал заміни

Фахівці радять водіям, які здебільшого їздять у місті та регулярно стоять у заторах, міняти мастило кожні 7–8 тисяч кілометрів, навіть якщо виробник допускає більший пробіг. Це дозволяє зменшити знос деталей двигуна та уникнути дорогого ремонту в майбутньому.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

41 секунда ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

44 хвилини ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago