Categories: Автопоради

Чому навіть свіжа моторна олива може бути небезпечною для автомобіля

Двигун — це серце будь-якого авто, а моторна олива виконує роль його «крові», забезпечуючи змащування та захист рухомих деталей. Але навіть невелика кількість небажаних компонентів у новій оливі здатна спровокувати серйозні поломки. Цю інформацію надає видання Jalopnik.

Ключові завдання моторної оливи

Окрім зниження тертя між поршнями, шатунами й шийками валів, олива виконує роль «мийного засобу», витісняючи шкідливі домішки з внутрішніх каналів. Згодом у картері накопичуються продукти зносу та сторонні частинки, які зменшують ефективність мастила і загрожують нормальній роботі двигуна.

Абразивні частинки: пил, бруд і стружка

Пил і бруд проникають у двигун через забруднений або пошкоджений повітряний фільтр, потрапляючи у камеру згоряння. Там вони діють як наждачний папір, руйнуючи стінки циліндрів і поверхні поршнів. Металева стружка, що утворюється при природному зносі деталей, теж входить до складу мастила й додатково шліфує внутрішні елементи, збільшуючи зношення та ризик заклинювання.

Вода як невидимий ворог

Конденсат, охолоджувальна рідина або волога, що потрапляє з вулиці при експлуатації, змішується з оливою і провокує корозію деталей. У тандемі з картерними газами вода утворює агресивні сполуки, які роз’їдають метал зсередини, скорочуючи ресурс двигуна.

Паливні домішки: розрідження мастила

Потрапляння бензину чи дизеля у масляний піддон призводить до зниження в’язкості оливи. Пальне вимиває присадки та руйнує структуру мастила, через що зменшується захист металевих поверхонь. Неналежне згоряння пального, несправності інжекторів або пошкоджені упорскувачі — всі ці причини можуть спричинити подібний ефект.

Сажа та шлам: ті, що блокують канали

Сажні частинки, побічні продукти згоряння пального, з часом утворюють густий осад — шлам. Він осідає на стінках картера та трубках, перекриваючи масляні траси й перешкоджаючи нормальній циркуляції оливи. В результаті окремі ділянки двигуна залишаються без змащення, що швидко призводить до серйозних поломок.

Отже, навіть свіжа моторна олива може бути небезпечною без ретельного контролю її чистоти та регулярної заміни. Не нехтуйте інтервалами обслуговування та якістю фільтрів — це гарантія довгої й надійної служби вашого двигуна.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

24 години ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago

Какая домашняя зарядка для электромобиля лучше: портативная или стационарная?

Узнайте, какую зарядку для электромобиля выбрать для дома — портативную или стационарную. Сравниваем удобство, мощность…

3 дні ago