Categories: Автопоради

Чи буде штраф за тріщину на вітровому склі авто: що потрібно знати водіям

Після того, як водій виявляє тріщину на лобовому склі, одразу виникає питання: чи можна продовжувати їздити у такому стані та які наслідки можна понести у разі зупинення автомобіля поліцією. Про це розповідає Дорожній адвокат.

Чи загрожує штраф?

Згідно з правилами дорожнього руху, є вичерпний перелік несправностей, які забороняють експлуатацію автомобіля. Однак тріщина на лобовому склі не включена до цього списку, тому штраф за їзду з пошкодженням не передбачено.

Вимоги та обмеження

В Україні, відповідно до закону від 05.06.2014 №1315-VII, при експлуатації автомобілів обов’язково дотримуються національні стандарти та практики. Серед них особливу увагу варто звернути на національний стандарт ДСТУ 3649:2010 «Колісні транспортні засоби» та Правила дорожнього руху, затверджені постановою КМУ від 10.10.2001 №1306.

Вимоги ДСТУ

Відповідно до пункта 6.8.5 ДСТУ 3649:2010, на лобовому склі колісних транспортних засобів не допускаються сколи чи тріщини в зоні роботи склоочисників. Проте, згідно з цим стандартом, такі пошкодження не вважаються технічною несправністю.

Вимоги ПДР

Перелік несправностей, що забороняють експлуатацію автомобіля, визначений у пунктах 31.1, 31.3 і 31.4 Правил дорожнього руху. Проте, самі правила не містять рекомендацій чи заборон щодо управління транспортними засобами з тріщинами на вітровому склі.

Чи можна їздити з тріщиною на склі?

Звичайно, наявність тріщини на лобовому склі не додає позитиву до оглядовості з місця водія. Але варто зазначити, що правила дорожнього руху не визнають це несправністю, при якій заборонено керування. Тобто, нехай це й не найкраща ситуація, але їхати з тріщиною не заборонено. Тим не менш, краще усунути таке пошкодження, адже це покращить видимість.

Поради водіям

Якщо інспектор намагається виписати штраф за тріщину на вітровому склі, не соромтеся попросити його зачитати перелік несправностей, які забороняють експлуатацію автомобіля. Якщо штраф все ж був виписаний, його можна оскаржити.

Будьте уважні на дорозі і подбайте про безпеку, а також про свій автомобіль!

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Дизель чи бензиновий турбо: що насправді краще для України у 2025–2026 роках

Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…

17 хвилин ago

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

3 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago