Після того, як водій виявляє тріщину на лобовому склі, одразу виникає питання: чи можна продовжувати їздити у такому стані та які наслідки можна понести у разі зупинення автомобіля поліцією. Про це розповідає Дорожній адвокат.
Згідно з правилами дорожнього руху, є вичерпний перелік несправностей, які забороняють експлуатацію автомобіля. Однак тріщина на лобовому склі не включена до цього списку, тому штраф за їзду з пошкодженням не передбачено.
В Україні, відповідно до закону від 05.06.2014 №1315-VII, при експлуатації автомобілів обов’язково дотримуються національні стандарти та практики. Серед них особливу увагу варто звернути на національний стандарт ДСТУ 3649:2010 «Колісні транспортні засоби» та Правила дорожнього руху, затверджені постановою КМУ від 10.10.2001 №1306.
Відповідно до пункта 6.8.5 ДСТУ 3649:2010, на лобовому склі колісних транспортних засобів не допускаються сколи чи тріщини в зоні роботи склоочисників. Проте, згідно з цим стандартом, такі пошкодження не вважаються технічною несправністю.
Перелік несправностей, що забороняють експлуатацію автомобіля, визначений у пунктах 31.1, 31.3 і 31.4 Правил дорожнього руху. Проте, самі правила не містять рекомендацій чи заборон щодо управління транспортними засобами з тріщинами на вітровому склі.
Звичайно, наявність тріщини на лобовому склі не додає позитиву до оглядовості з місця водія. Але варто зазначити, що правила дорожнього руху не визнають це несправністю, при якій заборонено керування. Тобто, нехай це й не найкраща ситуація, але їхати з тріщиною не заборонено. Тим не менш, краще усунути таке пошкодження, адже це покращить видимість.
Якщо інспектор намагається виписати штраф за тріщину на вітровому склі, не соромтеся попросити його зачитати перелік несправностей, які забороняють експлуатацію автомобіля. Якщо штраф все ж був виписаний, його можна оскаржити.
Будьте уважні на дорозі і подбайте про безпеку, а також про свій автомобіль!
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…
Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…
Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…
Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…