Categories: Автопоради

Експерти пояснили, чим небезпечно змішувати бензин з різним октановим числом

Чи траплялося вам заповнити бак А-95, а потім на вихідних для «ульотної» їзди додати туди А-100? На перший погляд це не так небезпечно, як залити бензин у дизельний мотор, але насправді є кілька важливих моментів, про які варто знати.

Октанове число: що це і навіщо воно потрібне?

Октанове число відображає здатність пального протистояти передчасному спалаху під час стиснення в циліндрах. Чим вища цифра, тим сильніший тиск може витримати паливо без детонації. Через це двигуни з великим ступенем стиснення або потужні гібриди зазвичай розраховані на А-100.

Які наслідки суміші А-95 і А-100?

Якщо ви раз у раз додаєте «сотий» бензин у бак, який розрахований на А-95, то одразу ніяких катастрофічних змін не помітите. Проте з часом це не підвищить потужності, а тільки збільшить витрату пального. Адже мотор працює під налаштований ступінь стиснення, і підвищений октан ви просто «не використаєте» з користю.

Чи варто економити на бензині?

Багато водіїв замислюються про перехід з А-95 на А-92, щоб зекономити. Але через нижче октанове число мотор починає «смикатися» і втрачає динаміку. А популярна думка, нібито А-100 очищує систему живлення від відкладень – помилка. Очищувальні властивості визначаються не октановим числом, а спеціальними присадками в бензині. Якщо хочете очистити форсунки чи бак, купуйте перевірені присадки або звертайтеся в сервіс.

Змішувати бензини з різним октановим числом — це все одно що встановити на позашляховик сверхнизькопрофільні спортивні шини: виглядає цікаво, але на практиці може призвести до проблем і зайвих витрат.

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

50 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

2 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago