Масло — це кров двигуна. Від нього залежить змащення, охолодження, очищення та довговічність усіх деталей. Але навколо заміни оливи існує безліч міфів, через які навіть нові мотори “вмирають” раніше часу. Деякі власники змінюють її занадто пізно, інші — взагалі не звертають уваги на умови експлуатації. У результаті капітальний ремонт настає вже після 150–200 тис. км замість 400–500.
В SUVNews розповідаємо про найпоширеніші помилки, які руйнують двигун — і правда, яку варто знати кожному водію.
Це один з головних міфів. Цифра з інструкції — це максимум для ідеальних умов (які в Україні майже ніколи не бувають): рівна траса, якісне пальне, стабільна температура.
У реальності, особливо в місті, заміну краще робити кожні 7 000–10 000 км.
Чому: короткі поїздки, пробки, різкі температурні коливання прискорюють старіння оливи вдвічі.
Навпаки — саме у міському циклі масло старіє найшвидше. Часті запуски “на холодну”, короткі поїздки, низькі оберти й сажа роблять свою справу.
Багато моторів “вмирають” через те, що власник орієнтується на пробіг, а не на умови.
Рішення: якщо 80% пробігу — це місто, скорочуй інтервал заміни на 20–30%.
Читайте також: 7 помилок водіїв, через які автомат швидко виходить з ладу
Будь-яка олива втрачає свої властивості з часом — навіть якщо автомобіль майже не їздить.
Через 12 місяців навіть найкраще масло окислюється, накопичує конденсат і продукти згоряння.
Рішення: міняй оливу не рідше разу на рік, навіть якщо пробіг менший за рекомендований.
Відсутність “апетиту” — не показник. Олива все одно деградує: стає густішою, втрачає змащувальні властивості, а мікрочастинки зносу осідають у системі.
Рішення: рівень — це не все. Важливі в’язкість і чистота мастила.
Насправді холод прискорює утворення конденсату, який змішується з маслом і утворює кислотні сполуки. Це одна з причин корозії деталей усередині двигуна.
Рішення: найкращий час для заміни — восени або на початку зими, перед сильними морозами.
Це небезпечна звичка. Старе мастило вже втратило присадки, і їх додавання не відновлює змащувальних властивостей. У результаті ви отримуєте нестабільну суміш, яка швидше руйнує двигун.
Рішення: при великій витраті масла — робіть повну заміну, а не “доливання”.
Так, синтетика витриваліша за мінеральну чи напівсинтетику, але не вічна. Умови експлуатації мають значно більший вплив, ніж сам тип мастила.
Рішення: орієнтуйся не на етикетку, а на стиль їзди, температуру й середовище експлуатації.
Також цікаво: Не дайте авто замерзнути: 5 засобів, які мають бути в арсеналі кожного водія взимку
| Тип експлуатації | Рекомендований інтервал |
|---|---|
| Переважно місто | 7 000–8 000 км або 1 раз на рік |
| Змішаний цикл | 8 000–10 000 км або 1 раз на рік |
| Переважно траса | 10 000–12 000 км або 1 раз на рік |
«Жодне масло не вічне. І навіть найкраща синтетика втрачає властивості з часом. Усе вирішують умови експлуатації», — наголошують у технічному бюлетені Liqui Moly.
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…