Categories: Автопоради

Що повинен пам’ятати кожен автомобіліст про накачку коліс взимку

Експлуатація автомобіля взимку не така проста, як може здатися на перший погляд. Водії часто стикаються з безліччю додаткових труднощів, які виходять далеко за межі звичайної «переобувки». Однією з важливих, але маловідомих деталей є тиск у шинах. Взимку, під впливом низьких температур, можуть виникнути серйозні проблеми як для водіїв, так і для їх автомобілів, пише SUVNews.

Чому важливий правильний тиск

Тиск у колесах повинен відповідати значенням, рекомендованим виробником. Їзда з перекачаними або недокаченими шинами може призвести до низки серйозних проблем. Наприклад, це може викликати:

  • Швидкий знос протектора покришок;
  • Погіршення динаміки автомобіля;
  • Втрата маневреності та подовження гальмівного шляху;
  • Збільшення витрат пального;
  • Підвищений ризик пошкодження дисків при наїзді на нерівності.

Це досить вагомі причини, щоб регулярно перевіряти тиск у шинах. Ідеально робити це не рідше одного разу на місяць. Зимою, варто також звертати увагу на будь-які різкі зміни температури повітря.

Які особливості накачки взимку

Щоб підтримувати колеса автомобіля в належному стані, зазвичай достатньо дотримуватися рекомендацій виробника. Однак у зимовий період є кілька нюансів. Досвідчені водії часто радять трохи перекачати шини, якщо температури надворі стабільно низькі.

Коли зима м’яка і температура не опускається нижче -10°C, в перекачуванні немає особливого сенсу. Проте, коли температура знижується до -20°C або нижче, важливо оптимізувати тиск у шинах.

Чому варто перепровіряти тиск

В холодну погоду повітря в шинах стискається, що призводить до втрати частини тиску. Зазвичай втрати не є критичними, але все ж відчутно впливають на знос покришок і витрату пального. Середньостатистично, за кожні 10 градусів нижче нуля, колеса втрачають близько 0.1 бар. Таким чином, при -20°C це вже 0.2 бар, а при -30°C — понад 0.3 бар.

Ці значення можуть здаватися незначними, якщо не зважати на те, що тиск у зимових шинах має становити від 2.0 до 2.8 бар в залежності від конкретної моделі.

Коли і як підкачувати колеса

Перед поїздкою в морози, рекомендовано «перекачати» шини на 0.1-0.2 бар в залежності від температури за вікном. Підкачувати колеса краще в теплому приміщенні: на станції техобслуговування або в гаражі. Після підкачки варто вивести автомобіль на вулицю, почекати певний час та ще раз перевірити тиск у шинах, щоб переконатися в правильності показників.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

1 день ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

2 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

2 дні ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

2 дні ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

2 дні ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

2 дні ago