Стук у підвісці: що варто перевірити, перед покупкою нових амортизаторів
Часто водії, почувши стукіт у підвісці під час руху нерівностями, починають одразу підозрювати, що проблема криється в амортизаторах. І хоча дійсно несправні стійки можуть видавати характерні звуки, особливо у випадку втрати рідини або зношення внутрішніх деталей, не варто поспішати із заміною амортизаторів. Адже існує безліч інших елементів підвіски, які зношуються частіше та можуть створювати схожі шуми.
Основні причини стуку
Серед найбільш поширених винуватців, що викликають стукіт, можна виділити кульові опори. Ці важливі деталі сполучають важелі підвіски з маточиною колеса. Коли кульові опори сильно зношуються, з’являється люфт, що, в свою чергу, стає причиною характерного глухого або навіть металевого стукіту. Особливо помітним цей звук стає під час проїзду нерівностей або при повороті керма на місці.
Ще одним частим джерелом проблем є сайлентблоки важелів. Ці гумометалеві втулки відповідають за гасіння вібрацій і забезпечують рухливе з’єднання. З часом гума руйнується під впливом навантажень, дорожнього бруду та перепадів температур. Вона може потріскатися, порватися або просто кришитися. Втративши свою еластичність, сайлентблок перестає ефективно гасити удари, що призводить до стукоту або скрипу під час роботи підвіски.
Не можна забувати і про опорні підшипники передніх стійок. Вони розташовані зверху, під капотом, і приймають на себе вагу кузова при повороті коліс. Зношування або руйнування цих підшипників викликає виразний стукіт у районі верхніх чашок амортизаторів. Цей звук особливо добре чутно при повороті керма на місці чи на низькій швидкості, а також при наїзді на невеликі перешкоди однією стороною автомобіля.
Діагностика перед купівлею амортизаторів
Перед тим як поспішати за новими амортизаторами, важливо провести просту діагностику. Найкраще підняти автомобіль за допомогою домкрата. Потім, використовуючи монтажку або міцний лом, акуратно спробуйте похитати важелі в місцях кріплення кульових опор і сайлентблоків. Наявність люфту вказує на проблемний вузол. Обов’язково зверніть увагу на гумові елементи сайлентблоків та пильовики кульових опор на предмет розривів і тріщин.
Щоб перевірити опорний підшипник, спробуйте похитати стійку рукою або послухайте стукіт, коли помічник повертатиме кермо. Своєчасне виявлення справжньої причини стуку допоможе заощадити значні кошти, уникнувши непотрібної заміни справних амортизаторів. Крім того, це гарантує вашу безпеку, адже несправна кульова опора або зруйнований сайлентблок можуть призвести до втрати керування автомобілем.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!