Categories: Автопоради

Топ-8 головних помилок, які швидко та жорстко знищують «автомат»

Керувати автомобілем з автоматичною коробкою передач (АКПП) значно зручніше, ніж з механікою. Водій може зосередитись на дорозі, не відволікаючись на вичавлювання зчеплення. Але не всі розуміють, що «автомат» – це складний механізм, до якого потрібно ставитися з усією уважністю. У цій статті розглянемо, яких помилок найкраще уникати при водінні з АКПП.

1. Не користуватися ручним тормозом

Досить часто водії забувають використовувати стояночний тормоз, особливо на парковці. Коли автомобіль стоїть на похилій поверхні, згодом може бути складно вивести коробку з режиму «P». Це підвищує навантаження на механізм блокування, що може призвести до поломок.

Також варто пам’ятати, що навіть на рівній поверхні краще ставити ручник. Як зазначають досвідчені водії, оптимально спершу затягнути ручник, а потім включити «паркінг». Це дозволить зменшити навантаження на механізм.

2. Не прогрівати коробку

Чи знали ви, що не лише двигун автомобіля, а й автоматична коробка потребує прогріву? У холодному стані АКПП більш схильна до поломок. Тому важливо дати коробці час для прогріву до робочої температури 50-90 градусів перед початком руху, що може зайняти більше часу, ніж у випадку з двигуном.

3. Не змінювати ATF-жидкість

Регулярна заміна не лише моторного масла, а й трансмісійної рідини – це важливий момент, про який багато водіїв забувають. З часом рідина може втратити свої захисні властивості. Спеціалісти рекомендують змінювати трансмісійне масло через кожні 40-60 тисяч км пробігу.

Читайте також: Автомобілі будуть штрафувати за радіо: що треба знати водіям

4. Старт з двох педалей, пробуксовка і «раскачка»

Ризикувати АКПП, стартуючи з двох педалей, не варто. Це може призвести до перегріву трансмісійної рідини. Краще звернути увагу на технічні рекомендації, а при буксуванні автомобіля використовуйте підручні засоби.

5. Неправильна буксировка

При буксуванні сучасних автомобілів з АКПП важливо дотримуватись нових правил: рекомендується не перевищувати швидкість 30 км/год на відстані до 30 км. А у випадках, коли буксировка заборонена виробником, користуйтеся лише евакуатором.

6. Часто включати режим «P»

Часте переключення на режим «P» при коротких зупинках може призвести до швидкого зношення елементів коробки. Використовуйте його лише під час тривалих зупинок.

7. Переключення режимів на ходу

Уникайте переходів на інший режим під час руху, навіть на невеликій швидкості. Це може призвести до серйозних пошкоджень АКПП.

Це цікаво: Водії пенсіонери зобов’язані розміщувати особливий знак на автомобіль

8. Рух накатом в режимі «N»

Відключаючи двигун і включаючи «нейтраль», водії прагнуть заощадити паливо. Але це може спричинити серйозні поломки системи. За інформацією з техдокументації, режим «N» використовувати слід лише за певних умов.

Пам’ятайте: уважність та дотримання простих правил допоможуть зберегти вашу АКПП в ідеальному стані!

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

2 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

17 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

3 дні ago