Керувати автомобілем з автоматичною коробкою передач (АКПП) значно зручніше, ніж з механікою. Водій може зосередитись на дорозі, не відволікаючись на вичавлювання зчеплення. Але не всі розуміють, що «автомат» – це складний механізм, до якого потрібно ставитися з усією уважністю. У цій статті розглянемо, яких помилок найкраще уникати при водінні з АКПП.
Досить часто водії забувають використовувати стояночний тормоз, особливо на парковці. Коли автомобіль стоїть на похилій поверхні, згодом може бути складно вивести коробку з режиму «P». Це підвищує навантаження на механізм блокування, що може призвести до поломок.
Також варто пам’ятати, що навіть на рівній поверхні краще ставити ручник. Як зазначають досвідчені водії, оптимально спершу затягнути ручник, а потім включити «паркінг». Це дозволить зменшити навантаження на механізм.
Чи знали ви, що не лише двигун автомобіля, а й автоматична коробка потребує прогріву? У холодному стані АКПП більш схильна до поломок. Тому важливо дати коробці час для прогріву до робочої температури 50-90 градусів перед початком руху, що може зайняти більше часу, ніж у випадку з двигуном.
Регулярна заміна не лише моторного масла, а й трансмісійної рідини – це важливий момент, про який багато водіїв забувають. З часом рідина може втратити свої захисні властивості. Спеціалісти рекомендують змінювати трансмісійне масло через кожні 40-60 тисяч км пробігу.
Читайте також: Автомобілі будуть штрафувати за радіо: що треба знати водіям
Ризикувати АКПП, стартуючи з двох педалей, не варто. Це може призвести до перегріву трансмісійної рідини. Краще звернути увагу на технічні рекомендації, а при буксуванні автомобіля використовуйте підручні засоби.
При буксуванні сучасних автомобілів з АКПП важливо дотримуватись нових правил: рекомендується не перевищувати швидкість 30 км/год на відстані до 30 км. А у випадках, коли буксировка заборонена виробником, користуйтеся лише евакуатором.
Часте переключення на режим «P» при коротких зупинках може призвести до швидкого зношення елементів коробки. Використовуйте його лише під час тривалих зупинок.
Уникайте переходів на інший режим під час руху, навіть на невеликій швидкості. Це може призвести до серйозних пошкоджень АКПП.
Це цікаво: Водії пенсіонери зобов’язані розміщувати особливий знак на автомобіль
Відключаючи двигун і включаючи «нейтраль», водії прагнуть заощадити паливо. Але це може спричинити серйозні поломки системи. За інформацією з техдокументації, режим «N» використовувати слід лише за певних умов.
Пам’ятайте: уважність та дотримання простих правил допоможуть зберегти вашу АКПП в ідеальному стані!
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…