Ця поширена звичка водіїв вбиває двигун удвічі швидше: кого це стосується насамперед
У сучасному ритмі життя багато автовласників використовують авто виключно для коротких маршрутів — з дому до магазину, офісу чи школи. Але саме така експлуатація може суттєво скоротити ресурс двигуна, особливо якщо йдеться про сучасні бензинові чи дизельні агрегати. Про це попереджає Auto Świat.
Проблема №1: бензинові мотори з прямим упорскуванням
Сучасні бензинові двигуни з прямим упорскуванням (типу GDI, FSI, TSI) схильні до накопичення нагару на впускних клапанах. Це відбувається тому, що паливо подається безпосередньо в камеру згоряння, минаючи клапани. У старіших системах розподіленого впорскування пальне «промивало» клапани, запобігаючи відкладенням.
На коротких поїздках двигун не встигає прогрітися до робочої температури, що лише прискорює утворення нагару. Результат — втрата компресії, нестабільна робота на холостому ходу, збільшення витрати пального та дорогий ремонт впускної системи.
Ще одна серйозна проблема — розрідження моторної оливи паливом. У холодному моторі суміш збагачується бензином, частина якого змиває масляну плівку зі стінок циліндрів і потрапляє в картер. Якщо поїздка коротка — бензин не встигає випаруватись, і якість мастила погіршується. Це пришвидшує зношення поршневої групи та інших деталей.
Проблема №2: дизель із сажовим фільтром
Дизельні авто, оснащені DPF або FAP-фільтрами, теж погано переносять короткі поїздки. Ці фільтри призначені для затримування сажі, але потребують регулярної регенерації — процесу, який вимагає високої температури вихлопу. А її можна досягти лише під час довготривалих поїздок на сталих обертах.
Постійна їзда на короткі відстані не дає фільтру регенеруватися до кінця. У результаті — фільтр забивається, збільшується тиск у вихлопній системі, що перевантажує турбіну й мотор. Нерідко в картер потрапляє ще й незгоріле пальне, що погіршує властивості оливи і створює ризик дорогого ремонту.
Як уникнути проблем
Щоб уникнути передчасного зносу двигуна:
- уникайте виключно коротких маршрутів — щонайменше раз на тиждень обирайте довгу заміську поїздку;
- стежте за якістю моторної оливи, змінюйте її частіше при такому режимі їзди;
- не ігноруйте сигнали про регенерацію DPF, якщо маєте дизель;
- діагностуйте систему впуску кожні 50–70 тис. км для бензинових GDI/TSI-двигунів.
Тривалі прогріви та короткі поїздки — головні вороги сучасних моторів. Водії, які щодня долають кілька кілометрів у заторах, ризикують залишитися без двигуна раніше, ніж думають. Якщо ж подбати про правильну експлуатацію — навіть найвибагливіший мотор служитиме довго й надійно.
Вас також можуть зацікавити новини:
- Комунальник став героєм мережі після евакуації елітного автомобіля за $250 тисяч
- Ford розробив доступний позашляховик із культовою назвою
- Механік з 50-річним досвідом назвав вживаний позашляховик, який проїде понад 800 000 км