Автовласники тривалий час сперечаються про оптимальний, безпечний та ефективний режим роботи двигуна. Деякі вважають, що краще подорожувати на високих обертах, в той час як інші вважають, що розгін двигуна небезпечний, і вони подорожують на низьких обертах. Досвідчений водій розкрив, як обидва стилі впливають на стан двигуна та витрату пального.
Під “низькими” ми розуміємо оберти до 3000 об/хв. Це характерно для спокійних та розсудливих водіїв. “Високими” обертами вважаються ті, що практично досягають відсічки на тахометрі. Таким чином, їздять гонщики, які віддають перевагу динаміці розгону, випередженням і обгонам.
Як обидва стилі водіння впливають на стан двигуна та витрату пального?
Погані сторони високих обертів
Регулярне використання високих обертів негативно впливає на термін служби двигуна. Водії розганяють двигун, щоб отримати кращу динаміку, але це не завжди доцільно, оскільки пік потужності та крутного моменту для бензинових двигунів припадає на середину діапазону. Крутити мотор до відсічки в повсякденних умовах розумно лише для швидкого обігнання іншого автомобіля на трасі.
Підвищені оберти збільшують температурне навантаження на вузли двигуна, що може призвести до порушення процесу змащування та передчасного зносу елементів, зокрема кривошипно-шатунного механізму.
Є підтвердження цьому в аналізі відпрацьованого моторного масла у шанувальників швидкої їзди, де часто виявляється високий вміст заліза, алюмінію, свинцю та інших металів.
Розрахунок рекомендованих обертів дуже простий: знайдіть червону зону на тахометрі і відніміть 1500 об/хв від її початку.
Погані сторони низьких обертів
Низькі оберти також негативно впливають на термін служби двигуна. Багато водіїв їздять на низьких обертах в надії заощадити пальне, але це не завжди приводить до економії. Іноді витрати пального можуть збільшуватися, особливо під час підйому на гірку під навантаженням. У цей момент двигун вібрує, відбувається детонація, і для підтримки швидкості водій повинен тискати на газ і витрачати більше пального.
Деякі експерти радять водіям іноді штучно підвищувати оберти, щоб очистити двигун від відкладень, що утворюються в процесі експлуатації.
Отже, як високі, так і низькі оберти можуть шкодити двигуну автомобіля. Щоб забезпечити тривалий термін служби двигуна і оптимальну динаміку, важливо утримувати оберти в безпечному діапазоні, який для більшості бензинових двигунів становить від 1500 до 4000 об/хв.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Сучасні автомобілі – це не просто транспорт, а справжні технологічні дива. Багато водіїв навіть не…
Багато сучасних авто випускають без запасного колеса, щоб зменшити витрати. Але це створює проблему, якщо…
Каталітичний нейтралізатор (каталізатор) допомагає зменшити шкідливі викиди автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння. Це важлива частина…
Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…
Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…