Categories: Автопоради

Як дізнатися про несправності машини за допомогою масляного щупа

Лише деякі власники автомобілів перевіряють рівень масла за допомогою щупа під час роботи двигуна. Однак інколи це дійсно необхідно, особливо якщо автомобіль старий. Чому це важливо? Про це в інтерв’ю ampercar.com розповів моторист спеціалізованого автосервісу.

Багатьом новачкам може бути незрозуміло, як масляний щуп може показати серйозні проблеми з двигуном. Але він дійсно може виявити навіть приховані несправності. Для цього потрібно перевірити рівень та стан масла, коли двигун працює. Також варто звернути увагу на кришку, через яку заливають масло в двигун, – її теж корисно перевіряти, коли двигун працює.

У нормально працюючому двигуні можна легко витягнути масляний щуп або відкрутити кришку заливної горловини. Це тому, що в системі вентиляції картерних газів створюється невеликий вакуум. Цей процес важливий, щоб гази, які виходять із камер згоряння, не накопичувалися в двигуні, а виходили назад у колектор і через вихлопну систему. За створення цього вакууму відповідає спеціальний клапан, який направляє потік повітря та вихлопних газів у двигуні.

Всередині цього клапана є мембрана, яка контролює тиск у картері двигуна. З часом мембрана може зноситися, і клапан може застрягнути у відкритому положенні. Через це масло з картера може потрапляти в камеру згоряння. В результаті з вихлопної системи почне виходити сизий дим, а витрата масла значно зросте, що може свідчити про серйозний знос двигуна.

Якщо важко витягнути масляний щуп на працюючому двигуні, ніби його хтось тримає, можна заспокоїтися: капітальний ремонт двигуна не знадобиться, лише потрібно замінити недорогий клапан вентиляції картерних газів.

Але якщо масляний щуп самостійно вистрибує зі свого гнізда, це серйозна ознака несправності двигуна. Можливо, клапан засмітився, і гази не можуть вийти належним чином. Проте частіше це свідчить про значний знос поршневих кілець, які повинні утримувати вихлопні гази в камері згоряння. Якщо вони зношуються, то починають пропускати велику кількість газів у картер. Через це система рециркуляції не справляється з їх обсягом, і двигун може потребувати капітального ремонту.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Дизель чи бензиновий турбо: що насправді краще для України у 2025–2026 роках

Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…

13 хвилин ago

ТОП-7 дизельних кросоверів із двигунами, які служать 400–500 тис. км

Найнадійніші дизельні кросовери для України з ресурсними двигунами. Реальні пробіги, перевірені мотори та моделі, які…

2 години ago

ТОП-7 майже “вічних” дизельних двигунів

Найнадійніші дизельні двигуни сучасності, здатні проходити 300–500 тис. км без капремонту. Рейтинг на основі даних…

3 години ago

Топ-5 кросоверів з майже «вічними» двигунами

Топ-5 кросоверів із майже «вічними» двигунами: моделі, які без капремонту проходять сотні тисяч кілометрів. Реальний…

18 години ago

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

2 дні ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

3 дні ago