Categories: Автопоради

Як дізнатися про несправності машини за допомогою масляного щупа

Лише деякі власники автомобілів перевіряють рівень масла за допомогою щупа під час роботи двигуна. Однак інколи це дійсно необхідно, особливо якщо автомобіль старий. Чому це важливо? Про це в інтерв’ю ampercar.com розповів моторист спеціалізованого автосервісу.

Багатьом новачкам може бути незрозуміло, як масляний щуп може показати серйозні проблеми з двигуном. Але він дійсно може виявити навіть приховані несправності. Для цього потрібно перевірити рівень та стан масла, коли двигун працює. Також варто звернути увагу на кришку, через яку заливають масло в двигун, – її теж корисно перевіряти, коли двигун працює.

У нормально працюючому двигуні можна легко витягнути масляний щуп або відкрутити кришку заливної горловини. Це тому, що в системі вентиляції картерних газів створюється невеликий вакуум. Цей процес важливий, щоб гази, які виходять із камер згоряння, не накопичувалися в двигуні, а виходили назад у колектор і через вихлопну систему. За створення цього вакууму відповідає спеціальний клапан, який направляє потік повітря та вихлопних газів у двигуні.

Всередині цього клапана є мембрана, яка контролює тиск у картері двигуна. З часом мембрана може зноситися, і клапан може застрягнути у відкритому положенні. Через це масло з картера може потрапляти в камеру згоряння. В результаті з вихлопної системи почне виходити сизий дим, а витрата масла значно зросте, що може свідчити про серйозний знос двигуна.

Якщо важко витягнути масляний щуп на працюючому двигуні, ніби його хтось тримає, можна заспокоїтися: капітальний ремонт двигуна не знадобиться, лише потрібно замінити недорогий клапан вентиляції картерних газів.

Але якщо масляний щуп самостійно вистрибує зі свого гнізда, це серйозна ознака несправності двигуна. Можливо, клапан засмітився, і гази не можуть вийти належним чином. Проте частіше це свідчить про значний знос поршневих кілець, які повинні утримувати вихлопні гази в камері згоряння. Якщо вони зношуються, то починають пропускати велику кількість газів у картер. Через це система рециркуляції не справляється з їх обсягом, і двигун може потребувати капітального ремонту.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

48 хвилин ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

2 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

3 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

23 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

24 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

1 день ago