Як правильно перевірити двигун при купівлі автомобіля: корисні поради для водіїв

Правильно оцінити стан автомобіля може лише кваліфікований і досвідчений фахівець, тому не варто відмовлятися від його послуг. Однак відсіювати машини з явно непридатними агрегатами можна і самостійно. Як самостійно перевірити двигун при купівлі вживаного авто?

За допомогою певних знань і порад можна самостійно відсіяти авто з проблемами у двигуні. Після цього можна запросити фахівця для оцінки обраних автомобілів, які вас цікавлять.

Як перевірити двигун при покупці

Перед покупкою важливо перевірити двигун, коли він ще не прогрітий, оскільки багато проблем проявляються саме в цьому стані. Не торкайтеся керма відразу — спочатку огляньте двигун на місці.

Запустіть двигун. Навіть якщо він холодний, він повинен запуститися з першої спроби без допомоги акселератора або інших трюків.

На холостому ходу двигун має працювати рівно, без розривів і нестійкості. Спостерігайте за роботою двигуна, після прогріву оберти повинні знизитися до 700-900 обертів на хвилину. Потім прогазуйте на різних обертах, не відходячи від відкритого капота, і слухайте звуки та плавність роботи.

На холодному і прогрітому двигуні звук має бути рівним, без неправильних звуків, таких як стуки або свист. Деякі дизельні двигуни можуть мати жорсткий цокіт на холостому ходу, але він має зникнути після прогріву.

Перевірте двигун на наявність оливи або антифризу під машині. На хорошому двигуні не повинно бути жодних витоків. Абсолютно чистий двигун з великим пробігом може свідчити про його промивку, тому шукайте місця можливих витоків рідин уважно.

Прослухайте звук вихлопної труби на холостому ходу. Звук має бути рівним і не змінювати тон при різних обертах.

Вихлоп холодного двигуна може бути білим у холодну погоду, але не повинен мати сірого кольору, що свідчить про наявність оливи у вихлопі. На несправному дизелі може виділятися чорний дим. Поки система вихлопу не прогріється, з труби також може виходити вода – це конденсат, це нормально.

Як перевірити двигун на ходу

Перевірка двигуна на ходу потребує тиші в салоні, щоб ви могли чітко почути його роботу. Вимкніть музику і попросіть пасажирів зберегти тишу.

1. На будь-яких обертах двигун повинен працювати рівно, без провалів тяги або ривків.

2. На другій або третій передачі при обертах 3500-4500 об/хв у бензинових автомобілях має бути відчутне жваве прискорення. В дизельних авто ефективна тяга зазвичай починається на обертах 2000-3500 об/хв.

3. Спробуйте прискорювати на низьких обертах, наприклад, від 1200 до 1500 об/хв на третій або четвертій передачі (якщо в машині дві-три людини). Двигун має плавно, хоча й не дуже швидко, набирати швидкість.

Важливий тест – це гальмування двигуном, коли авто рухається без активного прискорення при увімкненій передачі. На автоматичній коробці це потребує переходу в ручний режим. Рух не повинен супроводжуватися ривками, за винятком випадків, коли швидкість падає до мінімуму.

Після тестової поїздки не вимикайте двигун одразу. Ще раз прислухайтеся до його роботи, відкривши капот. Коли двигун гарячий, можуть виявитися проблеми, які не помітно при холодному стані.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Джерело РБК-Україна
Читайте також